حس هفتم

ای در دل من میل و تمنا همه تو

سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۳۱ ب.ظ
من نمیدونم این چه دردیه که داره همه گیر میشه  طرف با فاصله ی 1 ،2 متری کنار کسی نشسته بعد جای اینکه زبونشو حرکت بده و به کمک حنجره ش صحبت کنه ، همون کلمات رو تایپ میکنه . خداییش مسخره س ، درسته تکنولوژی یه جاهایی خوبه ولی نه دیگه اینطور که آدم وقتی کنار اعضای خونوادشه باهاشون چت کنه. نکنین ، تروخدا این حرکتو باب نکنین. تا یه مدت دیگه کلا حرف زدن یادمون میره. هیچی مثل صحبت اونم فیس تو فیس تاثیرگذار نیست ، زبان بدن و شنیدن صدا و لحن طرف مقابل میتونه خیلی عمیق تر از این باشه که چارتا کلمه رو با چشم بخونی و بخوای حسی که پشت این حرفا هست رو تحلیل کنی. حتی اگه با دوست و آشنا به رسم زندگی اینروزا چت میکنین و وقتشو ندارین که زیاد همدیگه رو ببینین؛  گاهی گوشیو دست بگیرین و یه زنگ بهشون بزنین و صداشونم بشنوین . صدا خیلی تاثیرگذاره حداقل برای من که اینطوره ، قبلا اینجـــا گفتم . خودم یه پا معتاد به تکنولوژی و چت و گوشیم ولی زنگ زدن و صحبت کردن و شنیدن صدای دوستامو حذف نکردم. بیشتر وقت ها اگه دلم تنگ بشه یا برای صحبت در مورد بعضی موضوعات تماس رو به چت کردن ترجیح میدم. بنا بر تجربه ی شخصی میگم ، حداقلش وقتی تصمیم دارین حالی کسی رو بپرسین یا نگرانش هستین و نمیتونین به دیدنش برین ، بهش زنگ بزنین ، درسته همون احوالپرسی رو میشه با کلی کلمه و اسمایلی تایپ کرد و جواب گرفت  اما اون حسی که پشت صداتون هست اثرگذاریش در طرف مقابلتون چندین برابر اون چیزیه که فکرشو کنین.  وقتی که میخوایم یه تصمیم مهمی که گرفتیم رو با کسی شریک شیم ، وقتی درخواستی از کسی داریم ، وقتی که شادیم ، ناراحتیم ، مضطربیم باید با صدامون حسش رو منتقل کنیم. حیف نیست شنیدن صدای خندمون ، نگرانی که از سر علاقه س و تو صدامون موج میزنه و یا حتی صدای گریه مون رو از عزیزانمون دریغ کنیم؟! ، خیلی کار سختی نیست ؛ این نوازش رو از همدیگه دریغ نکنیم.

 

+  آهنگ لعنتی یه !
               
  • خاتون

نظرات  (۱۸)

موافقم باهات 
آهنگای لعنتی اینچنینی رو عشق است :)
پاسخ:
:*
مخصوصا توی یه عصر پاییزی ابری 
  • میرزاده خاتون
  • منم این رو قبول دارم ..تاثیر صدا..معجزه‌ی صدا..
    پاسخ:
    واقعا معجزه گر، شنیدن حس فوق العاده ایه
    بابام هم همیشه همین رو می گه .
    منم خودم قبولش دارم .
    ولی آنست طوری ؛ من دیشب با یکی سر سنگین بودم . بعد روبرو هم نشسته بودیم و با تلگرام اسمایلی می فرستادیم |: .

    پاسخ:
    حالا گاهی میشه تبصره گذاشت ولی تو همون حالتم کاش میشد با رفتار نشونش میدادی.
    اون وقت من که به قول هولدن «نماد تکنولوژی»ام وقتی با کسی یا کسانی بیرونم، از قصد گوشیم رو سایلنت می‌کنم تا بیش‌تر از اون ساعتم لذت ببرم ^_^
    پاسخ:
    بهترین کارو میکنی ، به دور از شعار زدگی میگم.
    هزار بار به ادم های اطرافم گفتم که نوشتن را دوست ندارم ..اما ادم ها انگار دیگه حوصله صدا هم را ندارند ..چند روز پیش پشت تلفن گریه کردم ...دلم می خواست کسی مرا در اغوش بگیرد ...اما تکنولوژی لعنتی خیلی چیزها را از ادم ها می گیرد ..حس ها را ..اغوش ها را ..
    پاسخ:
    آره میتونم بگم تمایلی ندارن اما ماها بهش احتیاج داریم حتی اونایی که الان زیاد تمایل ندارن و حوصلشون نمیکشه.
    من خوشبختانه از این اخلاقها ندارم ولی کلا ادمهای زیادی هم اطرافم برای چت ندارم. اما کاچی به از هیچیه! بعضی ها یاد آدم کنند فرق نمی کنه مسیج باشه یا تماس. 
    پاسخ:
    اوهوم ، تو بیشتر دوست داری دیدار انجام بشه ، کلا با روشای مجازی راحت نیستی 
    حالا خوبه الان براى چت کردن و تایپ کردن احتیاج به یه حرکت دستى و فعالیتى هست،، 
    پسفردا حتما یه چیزى میسازن،  که تو فکر بکنى، اون تایپ بکنه و بفرسته!
    دیگه زنگ زدن و سر زدن به دوست و آشنا که هیچ، بعضیا مثل گیاه میخوابن و فکر میکنن و نگاه میکنن و پیغاماشون ارسال میشه.
    براى تغذیه هم حتما فتوسنتز میکنن دیگه :-) 
    پاسخ:
    خیلی بده ، واقعا شده زندگی نباتی . 
    حالا نه اینکه بگم من فلانم ولی خب سعی میکنم یه چیزایی رو زنده نگه دارم بیشترشم بخاطر خودمه که حالمو خوب میکنه

    سلام  روله خوووییی؟

    من تا اونجایی که میتونم وقتی میرم مهمونی گوشیم رو با خودم نمیبرم ! ( گوشی که به نت وصل بشه رو نمیبرم! اونیکی گوشیم که مربوط به کارم تو جمعیت هستش و به نت وصل نمیشه رو با خودم همیشه همراه دارم )


    ولی یادمه تو کتاب آدم معاشرت برای همه از لیلا پور نعمتی چند وقت پیش یه مطلبی به این مضمون خوندم که نوشته بود :

    قدیم ها داشتن تلفن همراه جزء زندگی لوکس و با کلاس محسوب میشد و بسیارم شیک بود

    چون اونموقع ها افراد کمتری باهاش سر و کار داشتند و تعداد افراد بسیار کم بود.

    اما الان اگر تلفن همراه نداشته باشیم شیک تر خواهیم بود.

    تازه نوشته بود :

    در سرکلاس ، داخل رستوران و هنکام خوردن غذا ، در سینما و تاتر و در هواپیما تلفن رو خاموش بشه

    بهتره.


    پاسخ:
    سلام عزیزم ، کار خیلی خوبی میکنی. من سعی میکنم کمتر استفاده کنم ولی خب گاهی نمیشه همه گوشی بدستن منم بعد چند مین گوشی بدست میشم ولی خب تو جمع دوستام اینطور نیس چون کلا وقت نمیشه گوشی بگیری دستت :دی
    یه موجی ِ اومده که یه عده ای رو با خودش میبره.یه عده ای رو آش و لاش پس میده.عاقلم اونیه که نشسته کنار نگاه میکنه.
    پاسخ:
    الان تو اون گوشه نشستی و نابودی جهان رو نظاره گری ؟ :دیی
    موافقم . چت نوشتاری حداقلش برای من خیلی سوتفاهمات بدنبال داشته . منم گفتارُ ترجیح میدم . البته نمیشه گفت این برنامه ها خیلی هم بد هستن . برعکس . ایمو یکی از بهترینهاست وقتی من دلتنگ خونواده م هستم اونارو می بینم و کلی با هم حرف میزنیم و برای هم بوسه های پی در پی هوایی می فرستیم . واقعا شادم میکنه . برای منی که مجبورم دور باشم این برنامه واقعا مفیده . 
    پاسخ:
    نه اصلا حرف من این نبود که بد باشن اتفاقا به جای خودش خیلیم مفید و کاربردین ، ولی یه جاهایی استفاده ازشون مسخرس.
    کاملا درست میگی خاتون جان..

    متاسفانه تکنولوژی داره جای همه چیز رو میگیره..
    بنباید خودمون رو از شنیدن صدای هم محروم کنیم...
    پاسخ:
    دیگه استفاده ش دست خودمونه ، دودش میره تو چشم خودمون
  • رها مشق سکوت
  • آره متاسفانه خیلی بد شده
    من خودم طرفدار تکنولوژیم و ازش استفاده میکنم، اما در مواقعی که دسترسی دیگه ای به ادمایی که میخوام نداشته باشم یا ازشون دور باشم، نه اینکه وقتی هستن از حضورشون، از تن صداشون، از اخمشون، از حالت های چهرشون، از حالت هایی که مخصوص خودشونه محروم بشم و دلم خوش بشه به چهارخط تایپ شده و شکلک های بی روح مسنجرهای مختلف
    پاسخ:
    همینطوره رها جان ، وقتی امکانش هست چرا باید با استفاده از تکنولوژی روح رابطه رو یخزده کنیم! برای مواقعی که تنها مسیر ارتباطیه خیلیم خوبه اتفاقا.
    حرف زدن انگار سخت شده !! اما انگار دوباره لال شدن!!
    پاسخ:
    حرف زدن با کسایی که دوسشون داری هیچوقت سخت نیست ;)
    صدا معجزه میکنه!
    بغضی که از سره دلتنگیه,
    عشقی که از تهههه دله,
    و خنده هایی که از سره دلبستگیه,
    باید شنیده بشه:-)
    پاسخ:
    زندگی تو صدا جریان داره ، هیچ کدوم از اینا هرگز از یاد نمیره.
    والا... زنگ بزنین حال منو بپرسین. کمپوتم بیارین واسم :D
    پاسخ:
    کدوم بندی ؟ چقد گفتم این کارا آخر و عاقبت نداره :دیی
    البته دیگه جامعه از دست رفت.
    مگه دیگه میشه زمانُ کنترل کرد؟
    والا من خودم چون خیلی حرف میزنم ،عاشق تماس تلفنیم:دی
    ولی دیگه شده خاطره واسمون فقط:دییی
    پاسخ:
    من هنوزم زنگ میزنم و وراجی میکنم :دیی
    عره دیگه اینا همه تفاوت زندگی ماشینیه. تا همین پنج شیش سال پیش میگفتن چیه هی تلفنو برمیداری زنگ میزنی به طرف پاشو برو یسر دیدنش . الان خواهش نی کنیم زنگ بزنن . تهش میرسه به اینکه خواهشا همو نخورید !!

    پاسخ:
    دقیقا همینطوره و البته یه عده شروع کردن به خوردن همدیگه :دی
    سلام :))
  • هولدن کالفیلد
  • i have a question lady
    دست راست مرده، توی این عکسه کجاست دقیقا؟ :|
    پاسخ:
    یه جای خوب :دیی
    زیر دست خانومه س دیگه