حس هفتم

صدا کن مرا صدای تو خوب است

دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۴ ق.ظ

امروز( یعنی دیروز ) چن تا پست در مورد صدا و تاثیرش بر احساسات آدما خوندم با خوندن هر کدوم یه فلاش بک میزدم به آدمایی که شناختم و سعی کردم تُن صدا و مدل حرف زدنشونو بیاد بیارم. صدا برای من جزو اولویتاییِ که به محض برخورد یا آشنایی با کسی بهش توجه میکنم ، صداها رو زندگی میکنم من! لحن حرف زدنا یادم می مونه ، کششم به آدما با تُن صداشون و لحنشون رابطه ی مستقیمی داره. بعضی صداهاخیلی شدید منو میکشه سمت خودش  ، اونقدر شدید که میتونه یجور نقطه ضعف باشه! در حدی که شنیدن صدای کسی که برام لذت بخشه بقیه فاکتورا رو کمرنگ کنه و برعکس. گاهی حرف زدن با آدمی که صداشو دوس دارم حواسمو پرت میکنه و  جملاتی که میگه رو متوجه نمیشم. حالا اگه اینوسط صاحب صدا احساسات منو با حرفاش قلقلک بده ،میتونم بگم قابلیت مردن هم دارم! 


 + بشنوید Ring my bell

 ( Enrique )

  • خاتون

نظرات  (۲۶)

اصلاً بعضیا اول صدا بودن بعداً دست و پا درآوردن ^_^
پاسخ:
دقیقا موافقم :)))
استارت این متن از پست تو بود :)))
  • فاطیما کیان
  • قابلیت خطرناکی داری دختر , مراقب باش :)
    پاسخ:
    خعلی خطرناکه خعلی :دی
  • ماهان هاشمی
  • معمولا رویِ صداهای افراد تمرکز نمی‌کنم!

    اما خُب گاهی اوقات پیش اومده که بعضی از صداها کاملا رو مُخم بودن! :))

    پاسخ:
    رو مخ بودن یعنی آزاردهنده بودن دیگه؟! :))))
  • فانتالیزا هویجوریان
  • منم همین حس رو به عطر طرف دارم!! :(


    پاسخ:
    عطر فقط یادآوری فضاس برام در همین حد 
    در مورد صدای انریکه  هم من چنین قابلیتی رو دارم !!! 
    چیزی شبیه مردن ^_^ 
    پاسخ:
    پس چه انتخاب خوبی بود ;)
    آخ آخ آخ:دی
    خاتون با صدا ها اغفال نشی حالا دخترم:دی
    پاسخ:
    میشم دست خودم نیس :دیییی
    من چشم ها حواسم رو پرت می کنن،چشم های لعنتی:))
    پاسخ:
    چشما حرف میزنن ولی برای من صدا مقدم ترِ
    صدا و عطر و دست ها شایدم چشم ها :)))))) !!! :)))))
    پاسخ:
    من به دست ها هم توجه میکنم
    خانوم نابینایی می گفت اگه میان نابینایی و ناشنوایی حق انتخاب داشتم باز هم نابینایی رو انتخاب می کردم چون دنیا دنیای صداست.
    پاسخ:
    گرچه جفتش سخته ولی خب دنیای صامت خیلی بده، منم صدا رو ترجیح میدم . حتی با صدا میشه دید!
  • زنانی در باران 2 باران
  • دو چیز در این جهان من را عاشق یک مرد می کند صدایش و عطرش. در برابر هر دو به شدت ضعیفم.  خوب نوشتی خاتون جان.  لذت بردم و واقعا همذات پنداری کردم با نوشته ت.  هر خطی که می خوندم تو دلم می گفتم منم همینطور. 
    پاسخ:
    منم میشنوم و بو میکشم ، خوشحالم که لمسش کردی مرسی باران جان :*
    اول از همه : من این اهنگ رو یه زمانی زندگی می کردم ... ولی خوب الان به اون شدت نیس ولی هنوزم دوسش دارم :دی.

    به شدت موافقم ... گاهی این قدر بعضی صداها ارام بخش و خوب ِ که ادم دلش می خواد دست ِ طرف رو بگیره ؛ بشونه رو صندلی چشم های خودش رو ببنده و به طرف بگه تو فقط حرف بزن لدفا .
    پاسخ:
    مهم اینه میپسندیش :دی
    و یا اینکه سفت بغلشون کنی ;))))
    منم به صدا اهمیت میدم!
    و خیلی زیادن کسایی که من عاشق صدا و حرف زدنشونم!
    :))
    پاسخ:
    یه حس مشترک :))))
  • نیمه سیب سقراطی
  • من برعکسم !
    حسم به فرد مورد نظر باعث میشه صداشو دوست بدارم یا نه :))
    پاسخ:
    جالبه ، تو متعادلتری :)))
    زن از گوش عاشق میشه و مرد نگاه ...
    انریکه رو گذاشتی و فهمیدم که واقعا می فهمی احساس رو تووی صدا و لحن و حالت رو...


    پاسخ:
    آره همینطوره ولی برای من شدتش بیشتره :))
    + اتفاقا تو پست میخواستم همینو بگم که هر صدایی رو نمیپسندم و باید یه مدل خاصی باشه. مرسی از ریزبینیت ;)
    پس شاید از نظر رده بندی های شخصیت شناسی شما یک فرد ِ «شینداری» هستید :)
    پاسخ:
    اتفاقا قبلا تست دادم ، سمعی- منطقیم :)
    موافقم صدا گاهی به تنهایی پتانسیل عاشق کردن آدما رو داره... یه صدایی از نا کجا بیاد و عاشق شی و در تمنای شنیدن اسمت از اون صدا بشینی این چند خط محمد علیزاده رو شبانه روز گوش بدی...
    صدای تو از جنس آرامشه
    نذار حس آرامشم گم بشه
    صدام کن تا قفل دلم باز شه
    صدام کن بذار عشق آغاز شه
    از حرف لسان غیب دیگه بالاتر هم نداریم که گفت از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر!
    +اگر زن بودم قطعا زن یک گوینده یا دوبلور میشدم :D مثلا خدا بیامرز حمید صدر عاملی یا ناصر ممدوح  :D البته عشق اول و آخرم گوینده صدای لوک خوش شانس یا همون برنامۀ محلۀ ما خواهد بود خیلی صداش مرده لامصب!
    پاسخ:
    چه ترانه ی آرومیه ، منم دوبلورا رو دوس دارم مخصوصا اونایی که صدای بم و گرمی دارن. خودمم که یه پا دوبلورم :دی
  • خانوم ِ لبخند :)
  • صداها به نظر منم خیلی موثره..صداهای دلنشین، دلبرند اصلا :))
    مثل بار اول که صدای کسی رو پشت تلفن می شنوی اگر صداش یه جوری باشه انگار کل معادلاتت بهم میریزه.
    پاسخ:
    آره ، دلبرو خوب گفتی :))
    با خط دومم هم یجورایی موافقم :دیی
    منم تقریبا مثل توام. من صدای پسرهایی که تم دخترونه داره متنفرم:))
    پاسخ:
    خوشحالم از اینهمه تفاهم :دی
  • اقای روانی
  • چقدر خوب کردی این اهنگو گذاشتی خیلی دوستش دارم..
    پاسخ:
    پس چه خوب :)
    واقعا بعضی صداها به دور از جنسیت  آدمو دست پاچه میکنن ...
    اما چیزی که تو ذهن من میمونه و آزارم میده لحن و آهنگ گفتاری کلمات ِ آدماس.
    خاتون مواظب خودت باش عزیزم :دی
    پاسخ:
    منم رو لحن حساسم و جالب اینجاس منظور طرفو کاملا میگیرم و درصد خطام پایینه :دی
    کار از مواظبت گذشته :دییی
    صداها و تاثیرشون :) وای وای حتی میشه مرد بقول خودت :)
    پاسخ:
    یه چیز عجیبیه 
  • زهرا رضایی
  • من برا دستا اینطوریم.... رسما از دست میرم براشون
    پاسخ:
    منم به دست توجه میکنم البته بعد صدا
    تنها صداست...
    پاسخ:
    معجزه س
    سلام، من هم تا حدی شبیه به شمام، سمعی-منطقی!

    فقط میتونم بگم مراقب خودت باش، یه دونه از اون خوش صداهاش به تور من خورد(بم، عمیق،....) ولی بسیار عوضی!!
    هشیاری دوستم نجاتم داد ;)
    پاسخ:
    سلام چه خوب :)
    حواسم جمعه تجربه دارم زیاد :دیی
    دارد صدایت میزند بشنو صدایم را...
    پاسخ:
    هووووم
    :) 
    پاسخ:
    :)