حس هفتم

زاویه دید

پنجشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۳۵ ب.ظ
زاویه ی دید ، اونچیزی که خیلی وقتا بهمون کمک کرده یا باعث دردسرمون شده. همون چیزی که باهاش قضاوت میکنیم ، نظر میدیم ، تصمیم میگیریم و جلو میریم. همونقدر که مهم و تاثیرگذاره به همون اندازه ساده س. همه این حرفا و خیلی حرفای دیگه با نگاه کردن  به یه لیوان آب و خط سطحی آبی که داخلش بود وقتی که مثلا میخواستم بخوابم و به روبروم خیره شده بودم به ذهنم رسید، در نهایت نخوابیدم و الان گیجم! تصور کنین شما رو تختتون به پهلو دراز کشیدین و یه لیوان که 2/3 فضاش پره روبروی شما قرار داره. یه گلدون کوچولوی فانتزی خوشگلم پشت لیوان قرار داره ، حالا اگه چشم بالایی رو ببندین و با اون چشم که باز نگاه کنین لبه ی لیوان و گلدون هم سطح میشه و در یه خط قرار میگیرن ، حالا چشم پایین همون چشمی که صورتتون مماس رو بالشت رو ببندین و نگاه کنین لیوان انگار اومده پایین تر و از لبه گلدون فاصله گرفته ، حالا اگه با هر دوتا چشم نگاه کنین میبینین لیوان در حد فاصل اون دو خط قبلی که دیدین هست. این خاصیت زاویه نگاه . وقتی با چشم بالایی نگاه کردیم به  لیوان ( هدف) اشراف بیشتری داشتیم و در سطح پایین تری قرار گرفت ، وقتی با چشم پایینی نگاه کردیم لیوان رفت بالاتر و انگار ما از پایین به قله ی یه کوه نگاه میکنیم اما وقتی هر دو تا چشممون رو باز میکنیم و نگاه میکنین حد واسط بود و یه بالانس برقرار شد. بنظرم همیشه باید در حال انجام این بازی باشیم و هر سه حالت رو انجام بدیم و در نهایت اونجوریه که میتونیم به نتیجه ی قابل قبولی برسیم. اما گاهی نمیدونم به چه دلیل و یا دلایلی! فقط در یه حالت ثابت میشیم و نگاه میکنیم و بعدش شاید پشیمونی!

  • خاتون

نظرات  (۱۶)

منم نمی دونم چرا وقتی داشتم پستت رو می خوندم ؛ در همون حین ؛ یک چشمم رو باز و اون یکی رو بستم و برعکس !!!.
پاسخ:
خیلی خوبی هیده تصورت کردم :دییی
زاویه دیدم ..نمی دونم ..از هر طرف که به زندگی نگاه می کنم غمگینم ...گاهی انچه که بهش نگاه می کنیم ..زیادی تلخ است ...
پاسخ:
ممم غمگین بودن ، نمیدونم ولی بنظرم بگرد زوایای پنهانشم پیدا کن شاید اونقدا تلخ نباشه ;))
از اون زاویه اگه نگاه کنیم، آره درست میگى :-) 
پاسخ:
زاویه ی خوبیه :)))
  • هولدن کالفیلد
  • لطفا گزینه هوم پیج اضافه کنید! :|
    پاسخ:
    بله حتما 
  • فاطیما کیان
  • خیلیا به خودشون زحمت نمین از زوایای مختلف یه چیزی نگاه و فکر کنن این نهایت بیچارگیه چون قضاوت هاشون هم ناقص و مشکل داره ولی وقتی کسی از هر زاویه ای به چیزی فکر میکنه باز میشه بهش امید داشت که دیدگاهش هر لحظه رو به بهبود میره
    پاسخ:
    آره درسته البته گاهی یه جایی از ماجرا ایستادی  که فقط از یه زاویه میتونی ببینی نه بیشتر 
    چقدر جالب به قضیه نگاه کردی..از زاویه ی دیدت خوشم اومد :)))
    درسته.ما گاهی زوم میکنیم روی یک حالت و یادمون میره یکجور دیگه هم میشه نگاه کرد..
    پاسخ:
    مرسی منم از تو خوشم میاد نگاری :))))
    آدمه و گاهی دلش میخاد یه چشمی جلو بره
  • نیمه سیب سقراطی
  • منم از این دیوونه بازی ها میکنم ولی تا حالا از این نتیجه ها نگرفته بودم :))
    پاسخ:
    بعضی وقتها این نتایج بهت الهام میشه :دی
    سلام :)
    نمیدونم روبیک بلدین یا نه . تو هر لحظه ، تو بهترین حالت فقط 3 وجهشو میشه دید . برای دیدن وجه های دیگه باید بچرخونیش . وجه های پشت رو هم جزو روبیک هستن . بدون دیدن اونا نمیشه روبیک رو درست کرد . روبیک مثل زندگیه . برای فهمیدن تمام حقیقت ی موضوع ، باید از زوایای مختلف بهش نگاه کرد . 
    پاسخ:
    سلام ، بله و خیلیم سخته تا الانم یاد نگرفتم حلش کنم. البته فک کنم چن تا فرمول داره.
    مقایسه و مثال جالبی بود مرسی 
    (((: .
    خوبی از خودت ِ .

    پاسخ:
    :*
    خاتون می دونی دیشب قبل ِ خواب به چی فکر می کردم و یهو یاد ِ پستت افتادم ؟
    داشتم فکر می کردم  که چه قدر دید ِ ادما فرق داره . یه نفر رو ما می بینیم می گیم شبیه ِ فلانی ِ ولی یکی دیگه  می گه : وااااااااا این کجا شبیه ِ فلانی ِ.

    تو هم چین چیز ِ ساده ای دید هامون فرق داره .
    پاسخ:
    آره هیده ، به تعداد آدما و هر آدمی چندین مدل دید داره دیگه ببین چی میشه ...
    اینکه کجا نشسته باشیم روی اینکه چی ببینیم تاثیر داره
    +من اون قسمت چشم بستن و اینا رو نتونستم کامل بخونم،هنگ کردم:))
    پاسخ:
    مسلما جایی که هستیم موثره ، ساده نوشتم که :))))
    همیشه باید در حال انجام این بازی باشیم و هر سه حالت رو انجام بدیم و در نهایت اونجوریه که میتونیم به نتیجه ی قابل قبولی برسیم.
    احسنت این نکته واقعا عالیه! همونجور که یه گوش نمی تونه مکان صاحب صدا رو تشخیص بده و مغز از اختلاف زمان رسیدن صدا به دو گوشه که مکان منبع صدا رو قضاوت می کنه... همونجور که هرچی سنسورها بیشتر و بیشتر کار گذاشته بشن (البته تا یه حدی!) تمام نتایج نمونه گیری دقیقتر میشن و نتیجۀ کار دلچسبتر.. گاهی باید دو دیدگاه متضاد رو خوند تا بشه حدودی به حقیقت اصلی نزدیک شد..
    پاسخ:
    چه خوب از نظر علمی و عملی هم توضیح دادین ، مرسی :)
    من همه جوره نگاش میکنم ولی هنوزم مث بچگیا زووود فراموش میکنم تمام اتفاقای بد و لحظه های غم رو :)
    پاسخ:
    چه خوب که این توانایی رو داری
    اولین باره دقیق بهش فک می کنم /:
    پاسخ:
    منم اولین بار بود
    عه هدر رو کی عوض کردی خاتون؟! :))
    من تازه الان دیدم :دی
    خیلی قشنگه. .حس خنکی به آدم میده :)))
    پاسخ:
    چن روزی میشه عزیزم ، حس خوبی به خودمم میده
    زاویه دید همیشه مهمه تو همه چیز ..
    پاسخ:
    دقیقا