حس هفتم

این بغض سنگین با منه سنگین تر از خواب زمستون

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲ ب.ظ
خیره شدم به تفاله های چایی که ته فنجون چسبیده ، فنجونو تکون میدم تفاله ها به دیواره ی فنجون میچسبن و تصویرای نامفهومی از خودشون میسازن ، چن دقیقه ای تو همین حالت میگذره ، آدم که همینجوری و الکی حس غم کنه مریضه! شایدم لوس بازیش گل کرده بهرحال یه مرگش هست.بنظرم آدم یه بغض متحرکه !  محمد نصرت  ( حالا محمد نصرت کیه خودتون برین سرچ کنین!) میگه :" انسان فقط در قبال گفته هایش مسئول نیست، بلکه در قبال ناگفته هایش هم مسئول است."  اولش که خوندم گفتم ای بابا یه چیزی برا خودش گفته ، بعد با نگاه به همون فنجون چایی و تفاله چاییا به مکاشفه رسیدم و دیدم پر بیراه نگفته خیلی وقتا این جمله ش یه حقیقته اونم از نوع تلخش.

+لطفا یه بیت شعر ، یه آهنگ پیشنهادی ، یه جمله ی جالب کامنت کنین ، مرسی

  • خاتون

نظرات  (۳۵)

در قبال ناگفته ها ..
 ادم گوش شنوایی  ندارد که حرف هایش را بزند ..


خوندمش خوشم اومد :
دو نفر که می خوان عاشق هم بشن نباید زیاد از هم سوال بپرسن 
چون ممکنه دیگه اصلا عاشق هم نشن!میکل آنجلو آنتونیونی
پاسخ:
کلا گوش شنوایی نیس که گفته ها رو هم بشنوه
مرسی قابل تأمل بود 
من همین حالت مکاشفه رو دارم، اما نه با تفاله چایی، 
بلکه با دود سیگار، رقص دود سیگار واقعاً اعجاب انگیزه، بی نظیره!
+ در ضمن این جمله جناب نصرت خیلی برام آشناست :دی
پاسخ:
ما با تفاله به مکاشفه میرسیم شما با رقص دود ، روشنفکری گفتن :دی
+ لابد یه جایی دیدیش که منم دیدم!
آهنگ تیغ اولو بزن ... اثر جاودانه مجید خراط ها الان با فاز تو جوابگوعه :دی
هههههه
پاسخ:
تحمل شنیدن آهنگاشو تا همون چن ثانیه اول که میگه مجید خراط ها دارم نه بیشتر!
اگه تو نخوای من بمیرم ، من قصد رگ زدن ندارم:دی
  • زنانی در باران 2 باران
  • من و تو آن دو خطیم آری موازیان ناچاری/
    که هر دو باورمان زآغاز به یکدگر نرسیدن بود! 
    پیشنهاد شنیدن یک تکه از صدای عباس کمندی. 
    پاسخ:
    مرسی برای شعر
    چن تا از ترانه هاش که با کامکارها بوده رو شنیدم مث گلاویژ ، دیشب ترانه ی "مه توری" رو شنیدم خیلی خوب بود. 
    جمله ی خوبی بود.البته قبلا خونده بودمش :)

    یک جور آتش میزنم روزی خودم را
    کبریت دیدی یاد چشمانم بیفتی...
    پاسخ:
    نگار چقد غم داشت این بیت ، عصبانی هم بود تازه :)))
    والا این شعر که میخوام برات بذارم حالتو بدتر میکنه! ولی خب همین الان با خوندن پستت یادم اومد

    چندروزی ست با خیالاتم ، 
    خواب تاریخ را به هم زده ام
    آه چیزی نمانده کشته شوم
    مخفیانه به دست نادرشاه
     تب؟ ندارم نه! حال من خوب است .
     باخودم حرف می زنم؟ شاید!
    بهتر از این نمی شودحال
    شاعری که بریده نیمه ی راه
     شعر با من بگو مگو دارد ،
     زندگی بچگانه لج کرده!
    نیستی و بهانه گیر شدم ...
    نیستی و بدون یک همراه ...
     دوست دارم که با خودم باشم
    دوست دارم به خانه برگردم
    چندروزی بدون مردم شهر ،
    فارغ ازهای و هوی دانشگاه
    باخودم حرف می زنم،
     شاید راه کوتاه تر شود قدری
     که به آخر نمی رسد این راه
    نه! به آخر نمی رسد این راه!
    پاسخ:
    زندگی بچگانه لج کرده!
    مرسی عزیزم :*
    نیوتن گفت: آری هر عمل عکس العمل دارد

    تو هم قانون " دوم شخص عاشق " را رعایت کن

     

    " امید صباغ نو "
    تقدیم شما تا حال بیای :D
    پاسخ:
    مرسی برای این شعر ، شعرای صباغ نو رو دوس دارم
  • ماهان هاشمی
  • یه بغض متحرک که دست و پا درآورده! :)) 
    پاسخ:
    همینطوره :((
    عمو خسرو شکیبایی توی خانه سبز یه دیالوگی داشت که عین جمله‌اش یادم نیست اما نقل به مضمونش این می‌شه:
    قهری؟ باش! چشم دیدنمو نداری؟ اشکال نداره! اما حق نداری با من حرف نزنی!
    خودم هم نمی‌دونم چرا با خوندن پستت یاد این افتادم...
    پاسخ:
    آره این جمله شو خیلی خیلی دوس دارم ، عالی بود. مرسی برای یادآوریش
    این دل گرفتگی های بی مورد یه وقتایی به جون منم می افته . این جور وقتا یه اهنگ بی کلام آروم میذارم و یه جای دنج و خلوت می شینم و فکر می کنم . یا یه سری وبلاگ که همیشه خوندنشون آرومم کرده یا یه سری شعر از پیش تعیین شده که حالمو بهتر می کنه می خونم .
    پاسخ:
    اوهوم ، یهویی سر و کله ش پیداش میشه. 
  • فانتالیزا هویجوریان
  • منم دراز میکشم رو زمین و به حرکت های خط صاف و شکسته و مثلثیه مگس ها نگاه میکنم!!!!
    آهنگ تورکی دوست داری؟
    پاسخ:
    من به مورچه ها نگاه کردم اما مگس نه :دی
    حالا پیشنهاد بده گوش میدم
    چه قد منم همین طوری ام ( یه مرگیم هست بالاخره ) .نمی شه بندازیمش تقصیر ِ فصل مثلا ؟ یعنی میگم باید یه علتی داشته باشه که این قدر اپیدمی شده اخه .

    چه قدر قشنگ گفته .

    برو اینجا شعر بخون ؛ نه یه بیت دو بیت ؛ یه عالمه :
    just-poem دات ای ار .

    چارتار گوش کن . بی کلام دوست داری برات اپ کنم بفرستم ؟  صدای امواج دریا و جنگل و ...
    عکس دیدن هم حال خوب کنه . امتحان کن .
    پاسخ:
    آره فصل بی تاثِر نیس ، نزدیک شدن به پاییز...
    مرسی برای معرفی سایت
    آره بی کلام گوش میدم.مرسی هیده جان :*
    سلام :)
    آهنگ بی قرار علیرضا قربانی
    پاسخ:
    سلام ، مرسی حتما میشنوم پیشنهاد خوبیه :)
  • هولدن کالفیلد
  • من محمد نصرت رو نمیشناسم، ولی خیابون نصرت سر کوچه ماست :|
    اینم شعرت:
    هرکار آسان می شود بعد از توافق ... اجناس ارزان می شود بعد از توافق

    هر چند چیزی قبل از این ارزان نمی شد ... اما از الان می شود بعد از توافق

    در سالن اجلاس تهران جان کری جان ... هر روز مهمان می شود بعد از توافق

    حتی شنیدم حافظ شیراز می گفت ...  اصلاح اوزان می شود بعد از توافق

    تا هسته ای رونق بگیرد مطمئنم ...  فردو هم استان می شود بعد از توافق

    می گفت مثل مادرش باراک اوباما ... حتما مسلمان می شود بعد از توافق

    بلبل غزلخوان بود از اول ولی گل ... قطعا غزلخوان می شود بعد از توافق

    با رفع تحریم جهانی خاک ایران ... سیراب باران می شود بعد از توافق

    حل می شود بحران آب خوردن ما ... هر چشمه جوشان می شود بعد از توافق

    گل می کند هی طبع شاعرهای ایران ... کشور گلستان می شود بعد از توافق
     
    قبل از توافق بخت مژگان بسته بود ... وا بخت مژگان می شود بعد از توافق

    دارد شتر در حالت عادی دو کوهان ...  اما سه کوهان می شود بعد از توافق

    می گفت مشتی ممدلی با همسر خود ... این ده چو تهران می شود بعد از توافق

    مادر بزرگ مادرم دندان ندارد ... دارای دندان می شود بعد از توافق
     
    در سفره ما جای چایی هست خالی ...  پرقند قندان می شود بعد از توافق

    ما که فقط از مرغمان هی بال خوردیم ...  شکر خدا ران می شود بعد از توافق
     
    هر شاعری مانند باباطاهر انگار ... یک خورده عریان می شود بعد از توافق

    گفته است استاندار قم اندازه قم ... قدر خراسان می شود بعد از توافق

    معشوقه ای دارای زلفی لخته بوده ... زلفش پریشان می شود بعد از توافق

    اشعار ما آواره و بی وزن و بی جان ... قطعا که بی جان می شود بعد از توافق

    آهنگ هم نمیدم مخت سوت میکشه!
    کلا کار اشتباهی بود از من این چیزها رو خواستی :|
    پاسخ:
    منم تا دیشب نمیشناختمش :دی
    یه بیت خواستم طومار نوشتی ، آهنگ هم لابد سمفونی بتهوون و یا از باخ یا پاواروتی میخواستی پیشنهاد بدی :دیی
  • هولدن کالفیلد
  • نخیر میخواستم یا بلکند دث متال بهت پیش بدم یا دپرسیو سیسایدیال بلک متال!!!
    :|
    پاسخ:
    من موسیقی متال اعم از هوی و بلک و دثو... گوش نمیدم حالا ایندفعه رو گوش میدم !
  • فانتالیزا هویجوریان
  • سر فرصت، باید برات ترجمه هم کنم آخه ^_^
    پاسخ:
    عزییییزم حالا بگو بشنوم ترجمه هم بعدا ^_^
  • رها مشق سکوت
  • داشتم کتاب میخوندم، گفتم اولین جمله ای که به نظرم جالب و با ارزش اومد برات مینویسم:
    از تمامی ترس ها و خواسته هایی که در رابطه با وضعیت دشوار زندگی ات داری و هر روز توجه بیشتری صرف آن می کنی، چه باقی خواهد ماند؟ خط فاصله ای به طول سه-چهارسانتی متر، بین تاریخ تولد و تاریخ وفات بر سنگ مزارت.   (از کتاب سکون سخن می گوید نوشته ی اکهارت تله )

    آهنگم، ماه و ماهی حجت اشرف زاده حس خیلی خوبی داره 
    پاسخ:
    چه جمله ی مرتبطی بود و البته قابل تأمل.مرسی رها جان :)
    حتما گوش میدم بازم مرسی
  • دوست دوست شما
  • مذهبی:‏ دل هوس کرب و بلا کرده است،‏ حال و هوای نینوا کرده است‏*‏‏*‏‏* شور و صفای حرم عاشقان،‏ تشنه ی دیدار و دعا کرده است‏*‏‏*‏‏* ای شبه خوبان که تویی یا حسین،‏ یاد تو غوغا در جهان کرده است
    پاسخ:
    مرسی 
    در اون مورد هم اگه خواستین توضیح بیشتری بدین متوجه نشدم راستش
  • دوست دوست شما
  • این یکی در مورد گروه های مجازی وایبر و واتس آپ و...:‏ در گروه بحثی کنید پر محتوا،‏ تا که اندیشه ز جهل باشد جدا‏*‏‏*‏‏* ارزش تو اندر آن بحثت بود،‏ همچو آن معنی که در نامت بود‏*‏‏*‏‏* هر چه گویم من به این الناز و رز،‏ از گزاف و آن همه قر یا که پز‏*‏‏*‏‏* هیچ سودی نرسد به فکرتان،‏ تا شود همچاره و همسازتان‏*‏‏*‏‏*  پس بیایید ای جوانان بلا،‏ آن درون را بر بسازید از طلا‏*‏‏*‏‏* آریا‏(نام مدیر اون گره بود،‏ بسته به مدیر گروهتون این اسم رو تغییر بدید‏)  یک چاره کن بر این گروه،‏ تا تمام جلوه اش باشد شکوه و اما یه بیت عاشقانه ی ترکی از استاد شهریار:‏ سن یاتالی من گؤزومه اولدوز لاری سای دیمیشم،‏ هر کس سنه اولدوز دیه اؤزم سنه آی دیمیشم‏.‏ ترجمش:‏(ای عشق من‏) تو وقتی خوابیده ای من به چشمان خود گفته ام که ستاره ها را بشمارد،‏ هر کس تو را ستاره پندارد من تو را ماه خود میدانم
    پاسخ:
    پس دستی از دور بر آتیش دارین، جالب بود 

    +میشه آدرس وب یا ایمیلی از خودت بذاری؟
    ممکن است که من منکر چیزی باشم
    ولی لزومی نمیبینم که آن را به لجن بکشم
    یا حق اعتقاد به آن را از دیگران سلب کنم...

    آلبر کامو
    پاسخ:
    مرسی برای این جمله، بعضی جملات کامو عالیه
    باور کن از امیر یگانه و شهاب رمضان :)
    پاسخ:
    مرسی نگین جان :*
    نمیشه کتاب بگم؟ :-) 
    از دیشب جمله ى خوبى به فکرم نرسید
    "دخترى از پرو" نوشته بارگاس یوسا
    پاسخ:
    چرا کتاب هم میشه ، مرسی :)
    maاز رضا یزدانی:)
    پاسخ:
    مرسی صبای عزیزم :)
    شعر همیشه در میان هوشنگ ابتهاج رو بخونید...
    امیدوارم با سلیقه تون جور در بیاد :)
    پاسخ:
    اشعار ابتهاج رو میپسندم ، میپسندم

    ای که نهان نشسته ای باغ درون هسته ای
    هسته فرو شکسته ای کاین همه باغ شد روان

    میدونی چقد متعجب شدم! منم چند وقته همش اینجوریم!مخصوصا امروز...احساس میکنم یه چیزی درونم هست که نباید باشه...

    من بهت پیشنهاد میکنم که فقط خوب باشی و بذاری خوشی ها بشن اصل موضوع...پیشنهاد میکنم و عمیقا دوست دارم که مثل یه شعر خوب،جریان داشته باشی..مثل یه آهنگ خوب روحت ریتم موزونی داشته باشه..

    هممون لیاقت این رو داریم ک از لحظه هامون لذت ببریم و کسی جرات نداره روحمون رو محدود کنه...

    برا خودت بنویس...چیزای خوب برا خودت بنویس



    پاسخ:
    ماتی تو همیشه بهترین حرفا رو به وقتش میزنی، حتما سعی میکنم دوستم، موافقم باهات کاملا :*
    تفاله تو لیوان چایی دوست نمیداریم :دی
    چایی بایس همچین تر تمیز و فیلتر شده باشه :))
    جمله قشنگه خونده بودم تو عکس نوشته های فیس قبلا فک کنم. و یکی این جمله یکی ماجرای اون پسر عاشق دهاتی تو فیلم محیا (که سر کوچه عشقشون نوشته بود خیلی سخته دوستش داشته باشی و نشه بهش بگی و اخرشم دختره عروسی میکنه پسره سوار ماشین شهاب حسینی از اون روستا میره) این دوتا من رو متقاعد کردن هیچ وقت هیچ حرفی نگفته نباید بمونه.
    در مورد آهنگ فاز الانم کلا اهنگای قدیمی محمد اصفهانیه که خیلی خوش سلیقه هم انتخابشون میکرد. دوتاشونو خیلی دوست دارم:
    وقت است که بنشینی و گیسو بگشایی از فکر کنم هوشنگ ابتهاج
    سر خود را مزن اینگونه به سنگ از فریدون مشیری
    و البته این شعر وحشی بافقی رو هم که به پیشنهاد استاد معارف دانشگامون حفظش کردیم همیشه دوستش داشتم و برام خاطره انگیزه عالیه...

    دوستان شرح پریشانی من گوش کنید

    داستان غم پنهانی من گوش کنید.

    قصه بی سر و سامانی من گوش کنید

    گفت و گوی من و حیرانی من گوش کنید.

    شرح این آتش جان سوز نگفتن تا کی؟

    سوختم سوختم این راز نهفتن تا کی؟.

    بقیه شو الان یه لینک کپی میکنم! طولانیه... با گوشی نمیشه برم یه تب دیگه....

    پاسخ:
    من چایی برای خودم با تفاله س،برای بقیه صاف !
    چه انتخابای جالبی و چه دلایلی، مرسی 
    متن کامل شعر وحشی بافقی - کلیک
    پاسخ:
    ممنون بابت لینک :)
    جمله ی خوب یادم نمیاد الآن
    + شب سورمه،احسان خواجه امیری

    پاسخ:
    مرسی برای آهنگ :)
    تو یک فیلمی هم بود(فکر کنم اولین شب آرامش) که میگفت ما فقط تاوان کارهایی رو که کردیم پس نمیدیم گاهی تاوان فکرهایی رو هم که کردیم پس میدیم.
    این جمله شما رو که خوندم یاد این دیالوگ افتادم
    پاسخ:
    چه جمله ی خوبی ، مرسی :)
    هرکس غم خود را داشت هر کس سر کارش ماند

    من نشئه ی زخمی که یک شهر خمارش ماند

    یا کنج قفس یا مرگ این بخت کبوتر هاست

    دنیا پل باریکی بین بد و بدترهاست ....

    علیرضا آذر
    پاسخ:
    مرسی مریم جان :)
    قالبت خیلی خوشگله 
    پاسخ:
    چشات خوشگل میبینه :)
    وب خیلى خوبى دارید
    خوشحال میشم به وب من هم سـر بزنیـد و من رو دنبال کنید
    من شما رو لینک و دنبال کردم ..
    پاسخ:
    مرسی :)
    افراد ساکت
    پر سرو صداترین افکار رو دارند!

    "استیون هاوکینگ"
    پاسخ:
    مرسی برای این جمله :)
    آهنگ "تکون بده" آرش!
    صرفا جهت عوض کردن جو!
    پاسخ:
    کلیپش خیلی خوبه :دی
    آهنگ roads untraveled از linkin park
    البته خودم آپلود کردم : اینجا
    پاسخ:
    مرسی :)