حس هفتم

مرا خود با تو سری در میان هست

پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۵۹ ب.ظ

ترانه ها دسته بندی دارن. بعضیا رو وقتایی که داری کاری انجام میدی یا مطالعه میکنی باید پلی کرد و شنید. بعضیاشون برای وقتاییه که حوصله نداری و نان استاپ پلی میکنی و با هندزفری میشنوی ، بعضیاشون برای وقتای خوبن که هندزفری تو گوشته و یه مسیر طولانی رو قدم میزنی ، اما یه دسته از آهنگا هستن که باید وقتی تو ماشین نشستی گوش بدی.البته میشه دسته بندی بیشتر باشه اما تا همین جاشو مینویسم. البته اگه بخوای صداها رو دسته بندی کنی ، فضاها یخرده متفاوت میشه! من صدای بعضی خواننده ها رو گوش نمیدم اما معتقدم حداقل یه ترانه خوب برای شنیدن دارن ، مثلا حبیب که فقط چن تا از ترانه هاشو گوش میدم. آهنگ دنیا از اون دسته آهنگاس که باید تو ماشین و با صدای بلند شنیدش، ترجیحا تو یه مسیر پیچ در پیچ و نسبتا خلوت.

  تو مـــــرو ، گر بروی جانِ مرا با خود بر 

                                            ور مرا می نبری با خود از این خوان، تو مرو

  با تو هر جزو جهان باغچه و بستان است

                                            در خزان گر برود رونق بستان تو مــــــــرو

   

                                                      "مولانا"

      

     +  دنیــــــــــا 


  • خاتون

نظرات  (۱۶)

سلام
با آهنگ دنیا موافقم شدید 
پاسخ:
سلام 
:)
گاهی نه همیشه 
همیشه هر وقت هر ساعت 
وبتون عالیه
به واسطه امامنا مولانا میپسندیم :دی
پاسخ:
مگه من چیز بد انتخاب میکنم ؟ :دی
دقیقا ...
یه سری اهنگ هم هست که تو دسته بندی اهنگ های ماشین قرار می گیره ؛ هر چه قدر هم از قبل سلکشن کرده باشی اهنگ ها رو ؛ بازم یه سری اهنگ هست که تا 2 ثانیه اش پلی می شه میزنی اهنگ ِ بعدی ((: .
پاسخ:
آره موافقم ، باید جدا کرد که این تغییر مدام نباشه:)))
دسته بندى هاى من فرق میکنه :-) 
ولى بطور کلى همینه
پاسخ:
بهرحال دسته بندی میشن :)))
آخ از بعضی آهنگها :)

دنیا رو دوست دارم از حبیب 
پاسخ:
بنظرم موسیقی از بهترین دستاوردای بشره
  • اقای روانی
  • ای جان عجب شعری
    پاسخ:
    شعر که نیس ، کلک خیال انگیزِ !
  • ماهان هاشمی
  • خداوندگار حضرت مولانا!

    درود بر شما! :)

    پاسخ:
    فوق العادس 
    ممنونم :)
    خیلی قشنگ بود خاتون جان.  تا حالا نشنیده بودمش.  ممنون از این پست قشنگت. 
    پاسخ:
    منم دوسش داشتم ، مرسی از نگاه تو :)
    مرسی منم از حبیب فقط دو سه تا ترک داشتم که همه ش گوش می دادم اینم رفت بینشون عالی بود :D
    در مورد دسته بندی آهنگها من دسته بندی خاصی ندارم. فقط امان از اون روزی که به یه آلبوم بند کنم. کنکور کارشناسی رو یک سال تمام (دقیقا یک سال تمام) کاست "فاصلۀ محمد اصفهانی در اتاق من موقع درس خوندن هی نیم ساعت یه بار از این رو به اون رو میشد و دایما در حال پلی شدن بود. می تونم بگم کنکور کارشناسی رو با اون کاست من قبول شدم :D
    کلا آهنگهایی که دوست دارم مدام پلی میشن موقع درس خوندن. مثلا پروژه ارشد خودم رو با آلبومهایی از علی لهراسبی و محسن یگانه یا گلچین فول آلبوم سیاوش قمیشی + یک پلیلیست ترکهای عاشقانه که از یک عزیزی گرفته بودم (:D) پلی میشدن و من کارامو میکردم. فکر کنید یه روز کامل علی لهراسبی فقط تو گوش آدم بخونه :)) اونم موقع برنامه نویسی کامپیوتری مثلا :))
    موقعهای تنهایی خودم اصلا عادت ها عادت به آهنگ گوش دادن ندارم (وقت بیکاری) و ماشینم که نداریم :D
    الآن هم که درس تموم شده فقط یه دسته آهنگ تو ذهنم هست جور کنم دسته آهنگ عروسی برا عروسی آبجی و دایی و ... دی جی بشیم تو بعله برون و پاتختی (خودم می دونم زنونه س!) :D
    پاسخ:
    دیگه موقع درس خوندن نمیتونم چیزی گوش کنم ، قبلا فیلم میدیدم ولی خب در کل سکوت بهتره. اتفاقا من الان بیشتر وقتا دارم چیزی گوش میدم در هر حالتی که باشم جز خواب :دی
    بسلامتی مبارکه :)
    با بعضی آهنگاهم باید زندگی کرد و انقدر گوششون داد تا کهیر بزنی مثل چارتار:دی
    پاسخ:
    من صدای چاووشی رو میتونم ساعتها گوش کنم :)))
  • فاطیما کیان
  • برای هر فازم یک نوع موسیقی خاص گوش میدم و برای فاز غم هیچی گوش نمیدم سعی میکنم تو خودم نباشم ولی موسیقی عجیب میتونه با روحیات هم سو بشه ...
    پاسخ:
    من برای فاز غم هم مدلای عجیب غریبی دارم :))))
    من خیلی آهنگ شناس نیستم اما همیشه دنبال آهنگی بودم که حالمو خوب کنه و بیشتر آهنگ هایی که خیلی دوسشون دارم از طریق بلاگرهایی مثل تو باشون آشنا شدم ..
    خاتون جان مرسی دنیا خیی خوبه :)
    الآن وقتی میشونم دقیقا حس میکنم توی جاده پر پیچی هستم :)
    پاسخ:
    زینب جان چقدر خوب حس ها بهت منتقل میشه عزیزم ، خوشحالم دوسش داشتی :))
    من یه بار به یکی گفتم حبیب یه آهنگ خوب خونده باشه فقط / مرد تنهای شبه/ شبش شام رفتیم سفره خونه از اول تا آخر کالکشن حبیب رو گذاشتن. به این نتیجه رسیدم که غیر اون میتونه چندتا ترک خوب دیگه هم داشته باشه.. حالا نمیدونم واقعا خوب بودن یا به خاطر فضای اونجا خوب شنیده میشد :دی
    پاسخ:
    منم مرد تنهای شبشو دوس دارم ، آره خب هر خواننده ای چن تا کار خوب داره :)))
    برای این خوب دریافت کردم چون شما خوب و دقیق و منظبقانه این آهنگ و جای شنیدنش رو بهم ربط دادی ... دوباره ممنون :)
    پاسخ:
    خواهش میکنم و مرسی عزیزم از این دیدت :)
    آره، تازه منم یه آهنگ مخصوص دارم که فقط تنهایی گوش میدم، نشده با کس دیگه ای به اون آهنگ گوش بدم D:
    پاسخ:
    چه جالب :دی