حس هفتم

دوســــــت

چهارشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۴ ب.ظ

نقشی که یه دوست خوب تو زندگی آدم داره گاهی خونواده ی آدم ندارن. نعمتیه که من خوشحالم از داشتنش. از وقتی که یادم میاد من همیشه دوستای نزدیکی داشتم و هیچوقت تنها نبودم. معمولا بهترین و پایدارترین دوستیا مربوط میشن به دوستیایی که از دوران راهنمایی یا حتی قبلش شروع میشن.در کنار دوستایی که تو برهه های مختلف زندگی پیدا کردم ، چن تا دوست دوران بچگی دارم که هنوزم باهم در ارتباطیم ، اونقدر که گاهی حالمون از هم بهم میخوره از بس از زندگی هم باخبریم و تماس داریم باهم ! بین همین چن نفر در نهایت بازم یه نفر خاص تر از همه س که از دوستان دوران طفولیت :دی محسبوب میشه. رابطه دوستی که بیشتر از 20 ساله ادامه داره و تو همه ی این سالها و با اتفاقات مختلف هر روز با کیفیت تر میشه و عمیق تر. همکلاسی بودن عمق این دوستی رو بیشتر کرد تا دوران دبیرستان که من رفتم رشته تجربی و دوستم رفت انسانی، جالب اینجا بود که چن تا از همکلاسیای راهنمایی هم هم رشته م بودن ولی همین که زنگ تفریح میشد من دم در کلاس دوستم بودم یا گاهی اون میومد. اونقدر که همه ما رو میشناختن گاهی که من کلاس نداشتم باهاش میرفتم سرکلاسای اون میشستم ، دبیرا هم ما رو میشناختن دیگه. چون تاریخ رو دوست داشتم باهاش میرفتم سر کلاس تاریخ اونا. دوران دانشگاه اما از هم جدا شدیم حتی اونجا هم چن بار بعنوان مهمان رفتم سر کلاسشون چقدم خوش گذشت :دی این دوستی با ازدواج اون هم هیچ فاصله ای بینش نیفتاد و هنوزم هر روز از هم باخبریم. دورانی که مدرسه میرفتیم برناممون این بود یه روز یا دو روز درمیون خونه همدیگه چتر بودیم و هر چن وقت یه بار دورهمی که همه بچه ها بودن خونه اونجا جمع میشدیم. کلا بهمون خوش میگذشت. طوریه که اگه تماس نگیره یا خبری ازش نباشه خونواده م نگرانش میشن و حالشو میپرسن ، والا گاهی فک میکنم اونو بیشتر از من دوس دارن :دی خلاصه یه رفیق دارم که " رفیق روزهای خوب ، رفیق خوب روزها " یه برای خودش. 

الانم با بقیه بچه ها هرچن وقت یه بار دورهم جم میشیم و کلا از حال هم باخبریم. نمیدونم اونایی که دوست نزدیک ندارن دلیلش چیه ولی بنظرم یکی از بزرگترین لذتای زندگی رو از دست دادن. 

  • خاتون

نظرات  (۱۹)

من یه نمونه از کسانی هستم که دوست نزدیک ندارم! دلایلش مختلفه بخش زیادی اش برمی گرده به درونگرا بودن آدم. یه بخش اش مربوط می شه به حساسیتت نسبت به واکنش دوستات.. این که قابل اعتماد بودن یا نبودن.. من دوست قابل اعتمادی نداشتم توی زندگیم هر کی اومده یه جوری قصد سوء استفاده داشته و رفته.. هیچکی من رو به خاطر خودم نخواسته، هیچکی نتونسته اندازه خودم همراه باشه! این شده که اغلب روزهای زندگی ام رو تنهایی گذروندم:)


پاسخ:
خب گاهی آدما ترجیح میدم زیاد نزدیک نشن به دیگران ، البته بذا یخرده بی رحمانه تر بگم شاید انتخابات اشتباه بوده ، درسته همه تو زندگی با آدمای اشتباهی مواجه میشیم اما حذفشون میکنیم و آدمای معقول رو نگه میداریم. 
  • مترسک ‌‌
  • از قدیم گفتن تنها چیزی که قدیمیش خوبه، رفیقه؛ رفیق اصلاً عین قالی کرمون می‌مونه، هرچی قدیمی‌تر باارزش‌تر...
    بازم از قدیم گفتن یه دونه دوست خوب از هزار تا فامیل بهتره؛
    ذاتاً آدم خوش‌شانسی نیستم اما از جمله معدود شانسایی که آوردم همین رفیقمه؛ یه تار موشو با کل دنیا عوض نمی‌کنم ^_^
    پاسخ:
    واقعا جزو خوش شانسیای آدمه تو این دوره زمون رفیق خوب داشته باشه ، دوستیتون مستدام 
    واقعا اونایی که دوست نزدیک ندارن یکی از بهترین لذت های زندگی رو از دست دادن 
    منم 5تا از این دوستا دارم و با یکی شون خیلی بیشتر از همه صمیمیم 
    و همین طور که گفتی یه روز در میون خونه هم پلاسیم :دی
    و اون خاطره ای که گفتی زنگ های تفریح میرفتی دنبال دوستت دقیقا منم همین تجربه رو دارم و خواهم داشت.

    خیلی خوبن این دوستا 
    پاسخ:
    امیدوارم تا سالهای بعد و وقتی به سن من رسیدی این دوستیا ادامه داشته باشن.
  • اقای روانی
  • قدر دوست را بدانید :)
    پاسخ:
    میدونیم آقای روانی :)
    خاتون بذار لو بدم...عکست تکراریه که:دی 
    منم از این دوستی های طفولیت دارم واقعا دوست برای زندگی لازمه خیلی لازم...
    پاسخ:
    اتفاقا این عکسو گم کرده بودم کلی تو نت گشتم تا پیدا شد. 
    دوستیتون مستدام 
  • دختر پاییز
  • اره ... دوست خیلی خوب ِ . اونم دوست ِ خوب.
    منم معتقدم بهترین دوستارو اکثرا ( نمی شه جمع بست :دی. ) ادم تو دوران تحصیل قبل از دانشگاه و راهنمایی و دبیرستان پیدا می کنه . شاید اون موقع بیشتر خودمون بودیم و ادمای شبیه خودمون رو راحت تر پیدا می کردیم :دی.
    پاسخ:
    دقیقا دوستای اون دوران موندگارترن ،دوستیای صادقانه. البته من دوستای دوران دانشجوییم دارم که باهم در ارتباطیم 

    یکی از پستهای مهربونت بود واقعا...چه خوبه اینجور رفاقتا...بنظر من آدمارو باید از تعداد دوستای خوبشون شناخت،دوستای خوب شخصیت آدم رو کاملتر میکنن...اینکه اعتماد و وفاداری و پشتیبانی و ...خیلی از صفات دیگه رشد کنن و بزرگ بشن تو وجودت همین  یعنی کاملتر شدی و زنده ای...

    بهت تبریک میگم بابت داشتن همچین دوست خوبی...دوستی تون مانا...

    پاسخ:
    ماتی خیلی خوب تحلیل میکنی ، همینطوره آدم خیلی چیزا یاد میگیره. 
    مرسی توام دوست خوبی هستی :*

    + ایمیلتو برام بذار 
  • نیمه سیب سقراطی
  • آدم این مدل دوستا رو باید بگیره محکم  ِ محکم بغل کنه :)
    پاسخ:
    باید چلوند حتی :))
    از این دوستها شاید یکی دوبار برای هرکی اتفاق بیوفته! خیلی خوبه. مراقبش باش :-)
    پاسخ:
    یجور خوشبختیه ، حتما هستم :)
    نمی دونم من که تا حالا نتونستم یه خوبشو پیدا کنم. اغلب وقتی نیاز به کمک دارن پیداشون می شه و نیازشون که رفع شد گم و گور می شن:))
    پاسخ:
    امیدوارم یه خوبش سر راهت قرار بگیره و توام دوست خوبی باشی :)
  • فانتالیزا هویجوریان
  • خدا برات حفظش کنه :)
    پاسخ:
    مرسی فانتا :)
    میگن دوست خوب هدیه ایه از طرف خدا واسه جبران و دلجویی بابت خونواده ای که در انتخابش نقشی نداشتیم :-)
    پاسخ:
    واقعا هدیه س ، یه هدیه ی ناب و فوق العاده
    دوست آن است که گیرد دست دوست   در پریشان حالی و درماندگی... همینطوری خواستم شعری خونده باشم د:
    پاسخ:
    به به خیلیم شعر خوبی بود :)))
  • آقای سر به هوا ...
  • سلام
    پست آخرتو خوندم ! سبک نوشتنت رو دوست دارم
    اگر با تبادل لینک موافقی منو با عنوان " دلنوشته های آقای سر به هوا " لینک کن و بعد خبرم کن تا منم لینکت کنم
    راستی ! یادت نره عنوان لینک + آدرس وبت رو برام بفرستی
    منتظرتم
    پاسخ:
    مرسی ، ولی من از این ادا اصولا خوشم نمیاد. 
  • م.ا.ه... خانوم
  • دوست...
    پاسخ:
    :)
    دوست خوب مثه خانواده ی آدم میشه شاید گاهی هم نزدیکتر
    پاسخ:
    خیلی نزدیک و چقدر خوبه :)
    من نیز اینجام(:
    پاسخ:
    خیلی هم خوب :)
    یه لحظه دلم برا یکی از دوستام تنگ شد .. 

    + بعضی از دوستا وآقعن خوبن .. 

    سلام خوبین ؟..

    خوشحال میشم به منم سری بزنین ..

    پاسخ:
    سلام ممنونم. حتما :)
  • عاشق بارون...
  • فقط میتونم بگم خوشبحالت! و اینکه امیدوارم دوستی تون تا ابد همینطور خوب ادامه داشته باشه! :) و همیشه و همیشه و همیشه کنار هم دوستای خوبی باشید.

    + واژه ای که خیلی وقته برای من معنا نداره! چه برسه به وجود خارجی! :)
    پاسخ:
    خیلی مرسی  و امیدوارم یه دوستی خوب رو تجربه کنی.