حس هفتم

...

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۶ ب.ظ

هر کسی را نتوان گفت که صاحب نظرسـت         عشقبازی دگر و نفس پرستی دگرست

نه هر آن چشم که بینند سیاهست و سپید         یا سپیدی ز سیاهی بشناسد بصرست

هر که در آتش عشـــقش نبود طاقت ســوز          گو به نزدیک مرو کآفت پـــروانه پرســـت

گر من از دوست بنالم نفسم صادق نیسـت          خبر از دوست ندارد که ز خود باخبرست

آدمی صــورت اگـــر دفع کند شـــهوت نفس           آدمی خوی شود ورنه همان جانورســت

شربت از دست دلارام چه شیرین و چه تلخ          بده ای دوست که مستسقی از آن تشنه تر ست

من خودم از عشق لبت فهم سخن می نکنم        هر چه از آن تلخ ترم گر تو بگویی شکرست

ور بـه تیغــم بزنی با تو مــرا خصمی نیســـت        خصم آنم که میان من و تیغت سپر اسـت

من از این بـــند نخواهم به درآمد همه عـــمر          بند پایی که به دست تو بود تاج سر ست

دست سعدی به جفا نگسلد از دامن دوست         ترک لولو نتوان گــفت که دریا خطرســـت


"سعدی"


+ برای من شعر زنگ تفریح لحظات کسل کننده س

  • خاتون

یک جرعه شعر

نظرات  (۱۱)

  • اقای روانی
  • شربت از دست دلارام ...
    بده ای دوست .. خیلی خوبه..
    پاسخ:
    موافقم :)
    زنگ تفریح لحظات کسل کننده :)
    پاسخ:
    شعر  پویایی میاره
    واقعا چقدر خوبه که می بینم جوونها گاهی از میون این همه شعر و شاعر به ریشه هامون برمیگردند. به سعدی به حافظ و... :)
    پاسخ:
    سعدی خوندن رو مدیون یه دوستم. 
    استاد خیلی دوس داشتم کامنتتونو ، مرسی :)

    چه شعر زیبایی...چه انتخاب عکس خوش سلیقه ای...لذت بردم واقعا

    بنظرم سعدی از اون دست شاعرایی هست که خیلی ها هنوز به همه عظمتش واقف نشدن...خیلی لطیف و تامل برانگیزه نثر و نظم هاش...

    بازم مزسی بابت انتخاب خوبت

    پاسخ:
    مرسی ماتی عزیزم
    دقیقا ، سعدی خداوندگار سخنِ
  • نیمه سیب سقراطی
  • چه شعر دلبرانه ای :)
    عکسش هم خیلی ی ی نازه :)
    پاسخ:
    یه بیتشو خیلی دوست داشتم :) دلبریش همونه 
    عالی بود :)
    پاسخ:
    :)
    ور بـه تیغــم بزنی با تو مــرا خصمی نیســـت//خصم آنم که میان من و تیغت سپر اسـت
    این بیتش منو یاد یه شعر شاخ دیگه  از شیخ اجل انداخت که میگه:
    سلسله موی دوست، حلقهٔ دام بلاست//هر که در این حلقه نیست فارغ از این ماجراست
    گر بزنندم به تیغ، در نظرش بی‌دریغ//دیدن او یک نظر، صد چو منش خونبهاست+ اضافه کن لذت گوش دادن این شعرو با صدای شجریان و بازخوانی مجددش توسط سراج
    ++ انتخاب عکس ها همیشه تحسین برانگیز بوده!
    پاسخ:
    چه بیت زیبایی و چه حس خوبی ، مرسی :)
    این بیت هم از حضرت مولانا

     آن یار نکوی من بگرفت گلوی من  
     گفتا که چه می خواهی گفتم که همین خواهم 


    مرسی شعر ;-)
    پاسخ:
    مرسی از نگاه شما دکتر :)
    سلام منزل نو مبارک
    با جناب بدمست موافقم عکساتون همیشه منحصر بفرد و عالی. 
    پاسخ:
    سلام مرسی بابت تبریک:)
     مرسی از نگاهت :)
    پس چرا من هیچ وقت نتونستم با اشعار سعدی ارتباط برقرار کنم ، برعکس حافظ ...
    اما این شعرش  چه دلنشین بود ، چه عکسی :)
    پاسخ:
    قبلا برای منم سنگین بود ولی بعد خوندن فهمیدم خیلی دلنشینه. درس زندگی اشعارش
  • کرگدن آبی
  • سعدی.... عاشقشم.
    پاسخ:
    خدای سخن