حس هفتم

خویشتن نشناخت مسکین آدمی

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ب.ظ

میگه منو تحلیل کن ، منطقتو دوس دارم به شناختت ایمان دارم. بعد گفتن خوبی و پشت سرش ایرادایی که تو رفتارش هست میگه خیلی بیشعوری. گفتم چرا؟ گفت فک میکردم من بهترینم. گفتم بهترینی وجود نداره ، خودتو بشناس ،همه پر از نقطه های تاریکیم و ایراد کاملا هم طبیعیه اگه اینجوری نباشه باید شک کنی و ناراحت شی . میگه میدونم منطقیش همینه ولی من دوس دارم اونجوری که گفتم باور کنم ، اون بهم اعتماد بنفس میده. گفتم اعتماد بنفسی که مث خونه ی روی آبه به چه دردت میخوره؟ گفت از هیچی بهتره. گفتم بهتر نیس خودتو همینجوری که هست دوست داشته باشی با همین ویژگیای خوب و ایرادات؟ گفت نمیدونم! 

کی میدونه بهترین چیه؟! وقتی تمام قوانین زندگی نسبیه و هر چیزی برای هر کسی تعریف مستقلی داره چرا اینهمه عذاب دادن خود بخاطر اثبات چیزی که از صحتش مطمین نیستیم.


گفت با درویش روزی یک خسی،
که: «ترا این‌جا، نمی‌داند کسی
گفت او: «گر می‌نداند عامیم،
خویش را من نیک می‌دانم کیم
وای اگر بر عکس بودی درد و ریش
او بدی بینای من، من کور خویش

مولانا


+ بستنی خوشمزترین خوراکی این فصل

  • خاتون

نظرات  (۱۳)

اصلنم صحت نداره. خوشمزه ترین خوراکی این فصل هندونه هست. بالاخره خوشمزگیم نسبیه دیگه! د:
پاسخ:
بله ناصر همینطوره ، اما اول بستنی بعد هندونه. :دی
+یعنی تو این پست فقط بستنیش جالب توجه بود!
  • اقای روانی
  • عشق یکی بستنی چندتا :) 
    پاسخ:
    بستنی خودش خاصیت یه عشق ابدی شدن رو داره :))
    آدم به شناخت خودش نمیتونه اطمینان داشته باشه, چه برسه به شناخت دیگران. یا شناخت و نگاه دیگران به کسی دیگه!
    اما خوب گفتی بهش
    راضی ام ;-)
    پاسخ:
    یه شناخت نسبی میشه پیدا کرد ، آدم کلا موجود پیچیده ایه دکتر
    مرسی :)
    راستی, به بستنی, , هندوونه رو اضافه نمیکنی!؟؟! D:
    پاسخ:
    چرا مگه میشه هندونه نباشه :)))
    بعله خوشمزست
    خخخخ مخصوصا وسط روز و دهن روزه
    پاسخ:
    همیشه و در همه لحظات حتی زمستونا :))))
    خب خیلی سخته آدمی از خودش راضی باشه و همونی که هست رو دوست داشته باشه
    پاسخ:
    ولی باید اینجور باشه ، خیلی مهمه این شناخت و پذیرش 
  • نیمه سیب سقراطی
  • به تو میگن یه دوست خوب :)
    حرفات درسته ، خوب و بد نسبی ِ 
    پاسخ:
    امیدوارم همینطور باشه که میگی ، مرسی :)
    ادم ها گاها ادعای انتقاد پذیر بودن دارند اما درعمل ظرفیت انتقاد ندارند :)
    پاسخ:
    همه یجورایی اینجوریم ، ولی بعضیا بیشتر
    سلام خاتون جان، خیلی خیلی خوشحالم که می تونم بخونمت باز...
    فک کنم من از اون دسته آدمایی باشم ک دل کندن براشون سخته!شاید هم هنوز به اینجا عادت نکردم!
    در هرصورت که دلم بسی تنگ اینجا و خاتونش بود...
    پاسخ:
    ببین کی اینجاست ، ماتی دوست خوبم . 
    خیلی دلم تنگ شده بود برات ، برای کامنتات و تحلیلات و حرفات. چقدر خوب که بازم اسمتو میبینم . نبینم باز بری 
  • نوستال نوستالیان
  • اره واقعا تا ادم خودشو همونی که هست با همه چیزهایی که دور برشه یعنی واقعیت زندگیشه قبول نکنه به هیچ نمیرسه مثل حباب روی اب
    پاسخ:
    چون همیشه در توهمه
  • فانتالیزا هویجوریان
  • اصن آدم رو از تحلیل دلسرد میکنن بعضیا که میینی دوست دارن دروغ بشنون!


    خاتون؟منو تحلیل کن! :))))))))))))))))))))))))))))))))))
    پاسخ:
    بگو مرض داری پس میپرسی والا :دییی
    تو گلی ، تو بهترینی :))))
  • اقای روانی
  • بستنی همین که حاضر واسه ادم بشه یعنی عاشقه..
    پاسخ:
    بستنی همجوره وفاداره :دیی
    این نوع سوال ها از منم زیاد میشه.دیگه یادگرفتم در جوابشون بگم :
    اگه جرئت شنیدن هرگونه جوابی رو نداری , نپرس
    اگه جرئت فهمیدنه ماهیت اصلیه هرچیزی/کسی/ رو نداری دنبال فهمش نرو.
    /کاملا هم صادقانه است :دی/
    پاسخ:
    خیلیم خوب و درست جواب میدی ، استفاده میکنم :))))