حس هفتم

بذاریم بچگی کنن

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۵ ب.ظ

چی شد که ما آدما جونمون به گوشیامون ( کلا هر نوع وسیله ی دیجیتال منظورمه ) بند شد و تو خواب و بیداری مث شیشه ی عمر گذاشتیمشون ور دل خودمون ، نمیدونم؛ اما اینو میدونم که با یه سیر جهشی داریم میریم به سمت اعتیاد و تنبلی و زودباوری و.....  دیشب مهمون داشتیم یه بچه ی 3 ساله هم همراهشون بود از وقتی اومدن این بچه دنبال گوشی و تبلت و لپ تاپ میگشت منم دستشو گرفتم آوردم تو اتاق مثلا سرگرم شه دیدم حمله کرد سمت گوشی (منم که تا حالا گوشیمو دست احدی ندادم پیرو همون قضیه ی شیشه عمر اینا) بهش اجازه ندادم ، اولش اوقات تلخی کرد بعد که با داستان و شعر و نقاشی کشیدن سرگرمش کردم اینقد خوشش اومده بود میگفت من شبو اینجا می مونم!میخوام بگم خودمون هیچ تروخدا بچگی و لذت بازیای حرکتی و فکری رو از این بچه ها نگیریم ، بخاطر بی حوصلگی خودمون یه گوشی ندیدم دستشون که فقط مشغول باشن ، بنظرم اینجوری تمام استعدادشون رو خفه میکنیم. الان هر جمعی بری چه مهمونی چه جمعای دوستانه خلاصه هرجایی میبینی همه سرا تو گوشیاشون اصلا حواسشون نیس چی داره میگذره بهشون ، من خودمم یکی از همین آدمام که مدام گوشی به دستم تو تمام لحظات حتی وقتایی که کار مهمی انجام میدم دقیقا عین معتادا در حال چک کردن گوشی! اما گاهی که فک میکنم تاسف میخورم و با خودم بحثم میشه و تصمیم به ترک میگیرم. البته فعلا اعتیادم مواقعیه که تنهام وگرنه تو مهمونی و جمعای دیگه زیاد گوشی دستم نیس؛ تنها جایی که کاملا از گوشیم بیخبرم وقتایی که مسافرت میرم؛ بازم جای شکرش باقیه! نمیخوام بگم بیایم مث پدربزرگ مادربزرگامون زندگی کنیم مگه اونا چیکار میکردن که سرگرم شن و از اینجور صحبتا، چون واقعا مسخره س حذف تکنولوژی از زندگی امروز که تمام کارمون بهش وابسته س اما خوبه یاد بگیریم کی و کجا استفاده کنیم. اول از همه روی صحبتم با خودمه . یه جمله خوندم منتسب به انیشتن که نمیدونم چقدر درسته اما جمله ی خوبیه : "من از روزی میترسم که تکنولوژی از تعاملات انسانی پیشی بگیرد ، چنین روزی جهان نسلی از احمق ها خواهد داشت."

+ نتیجه گیری این پست من مامان خوبی میشم :دیی

  • خاتون

نظرات  (۱۷)

والا بخدا :-)
حالا تو که اینقدر گوشیت به جونت بسته ست, حواست باشه مامان که شدی, بچه در حال زار زدن نباشه و مادرش توی شبکه های اجتماعی.... :-)
پاسخ:
نه دیگه گفتم که مادر خوبی میشم :دییی
  • اقای روانی
  • ایشالا که همیشه حوصله داشته باشی :) و مادر خوبی بشی..
    پاسخ:
    امیدوارم :))
    علت این به قول معروف اعتیاد در بیشتر مواقع تنهایی و بیکاری. برای من که دلیلش همینه و فکر می کنم هفتاد درصد همین دلیل منو دارند. آدمی که به قول مامانم کار و زندگی داره سرش یکسره تو گوشی نیست.
    پاسخ:
    آره قبول دارم ولی اینقد قاطی زندگیمون شده که اونیایم که مشغولیت دارن بازم وضعشون همینه البته با تخفیف
  • عاشق بارون...
  • سلااااام! :)
    همه کوچ کردن اینجا! :)
    پاسخ:
    سلام ، خیلیا آره :)
    منم مامان خوبی میشم
    بزن قدش :دی
    پاسخ:
    بلی بلی حتما همینطوره :دی
    دقیقا به خاطر تنبلی و نداشتن حوصله و وقت یک ماسماسک میدن دست بچه و خودشونو راحت می کنن. بگو آخه تو که نه وقت داری نه حوصله و نه لیاقت چرا بچه دار میشی ؟
    پاسخ:
    خودشون هنوز به بلوغ نرسیدن ، لازمه یکی بزرگشون کنه. متاسفانه
    احسنت مرحبا :)))
    لایک .
    باور میکنی من تا اواخر  دانشگاهم گوشی نگرفتم دستم ؟!
    نه اینکه بودجه اشو نداشته باشم اتفاقا بودجه اش بود ولی واقعا از گوشی بدم 
    می اومد...
    اما الان بچه دو ساله بخصوص تو شهر ما گوشی عین آب خوردن دستشه و اونم 
    بخاطر اینکه خونواده ها متاسفانه وقت کمتری برای بچه هاشون صرف میکنن :/
    و بیشتر تو دنیای مجازی غرقشون میکنند.
    پاسخ:
    اینکه فقط برای اینکه خودشون راحت باشن و یخرده انرژی نذارن برای بچه این بلا رو سرشون میارن خیلی حرصم میگیره. 
  • فانتالیزا هویجوریان
  • واقعنا!!!
    این موضوع رو رو بچه های خواهرم پیاده کردم و میدونم درسته

    دیگه سبک زندگی عوض شده دیگه
    پاسخ:
    من با تکنولوژی مخالف نیستم اتفاقا طرفدارشم هستم ، فقط میگم بچه تو این سن واقعا لازم نداره.
    سلااااااام عزیزم
    خوشحالم خیلی خیلی بسیار فراوان! چه خوب که همدیگه رو پیدا کردیم! 
    پستت عالیه! قبول دارم. منم خیلی سعی میکنم بچه های اطرافمو به چیزی غیر گوشی و تبلت سرگرم کنم. اما پدر و مادرها توجه نمیکنن متاسفانه
    پاسخ:
    سلام خاتون جون.
    خوشحالم ، خیلیم کار خوبی میکنی :)
  • نیمه سیب سقراطی
  • اصلا چه معنی میده بچه زیر 18 سال گوشی داشته باشه ؟! [آیکن مامان سخت گیر ]
    پاسخ:
    البته نوبت بچه های ما بشه نمیشه نداشته باشن :دییی
    همه این تکنولوژی ها دورانی دارن توی زندگی آدم و با تغییر سن کم کم از اهمیت می افتن و چیزهای دیگه ای جاشون رو می گیره.. 
    پاسخ:
    این روزا دوران نداره کلا همه درگیرشن :))))
    نتیجه گیری پست از همش بهتر بود D:
    دقیقن همین طوره ، چون وقت زیادی صرف بچه ها نمیکنن ، با یه گوشی همه ی استعدادهای بچه رو از بین می برن ...
    پاسخ:
    مرسی :دی
    فقط بخاطر راحت طلبی خودشون
    تو مامان خوبی بشی ولی دوست خوبی نمیشی اصلا

    شکلکاش کو اصلااااااااااا؟

    راستش به ما یاد ندادن از این وسایل چه طور استفاده کنیمم..برا همین همه اینا برای ما میشه یه مشکل و معضل..
    پاسخ:
    من جمع همه ی خوبیام، حمید باز اومدی اذیت کردنات شروع شد!
    به بچه ها که میشه یاد داد
    سلام عسل جان بلاخره بماند وارد میشود ...قربونت بشم نمیدونی ما ی سری عکس گرفتیم از یکی از بچهای فامیل بخاطر گرفتن گوشی از دسش توسط والدین ..قیامت بپا کردااااا
    پاسخ:
    سلام خانوم دکتر 
    گودزیلان اینا 
  • رحیم فلاحتی
  • من که گوشی هوشمند ندارم توی این مهمونی ها حیرون می مونم . گاهی بدون حرف فقط غذا صرف می شه و بعد خداحافظی و تازه توی راه پله یادشون می یاد که باید با هم صحبت می کردند . شما تصور کن ساعت یک بعد از نیمه شب . داخل راه پله ای که صدا مثل حموم انعکاس پیدا می کنه ده دوازده نفر با صدای بلند در حال حرف زدن هستند ...
    پاسخ:
    واقعا یه حس غریبی آدم داره ، اگه هم با گوشی مشغول نباشن در مورد مطالبا و کلیپا حرف میزنن.
  • خانوم ِ لبخند :)
  • خیلی سخته تو این شرایط بچه بزرگ کردن خاتون ... آدم نه میتونه از تکنولوژی بکشه کنار ، نه دلش طاقت میاره بچه رو بندازه تو دل این تکنولوژی ها...
    بهترین راهش همینه که انقدر سرگرمی جور کنیم از نوع فعالیت بدنی و تفریحی ، که وقت کمتری بمونه برای نت و گوشی و بازی کامپیوتری..
    ولی واقعنم  جای تاسف داره این پدرمادرایی که دیدم گاهی سر بچه داد می کشن که مثلا مامانه یا باباهه داره تو دنیای تکنولوژی چرخ میزنه و بچه مزاحمش شده!
    پاسخ:
    حذف تکنولوژی که ممکن نیس من میگم بذاریم به وقتش که نیاز دارن بهش.
    اتفاقا دیروز داشتم واس دوستم تعریف میکردم ک چجوری نیم وجب بچه ما رو اسیر خودش کرده بود
    دقیق اون هم از کلمه و وصف گودزیلا استفاده کردت
    پاسخ:
    واقعا گودزیلان ، خدا به نسل بعدی اینا رحم کنه :دیی