حس هفتم

فایت کلاب!

جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳ ب.ظ

مامان داشت مستند زندگی موجودات آمریکای لاتین رو نگا میکرد، صداشو کم و بیش میشنیدم. رفتم آشپزخونه چای بریزم برای خودم که گوینده داشت در مورد مرغ عشقایی میگفت که تو اون سواحل زندگی میکنن و گفت که این پرنده ها تا آخر عمرشون فقط یه جفت میگیرن و البته پنگوئن ها هم همین ویژگی وفاداری به جفتشون رو دارن. برگشتم به مامان گفتم شنیدی چی گفت؟ مامانم با خنده گفت میخوای بگی از آدما بهترن گفتم دقیییقا! بعدش در مورد شیر های آبی گفت ، اینکه نرهاشون خیلی از خود راضی هستن و چن تا ماده رو دور خودشون جمع میکنن و یه صحنه هایی از دعوای دو تا شیر نر آبی نشون داد که چون غریبه به محدوده ی یکی از شیر ها نزدیک شده بهم حمله کردن و بعد یه بزن بزن همون غریبهه گذاشت رفت! اینو که دیدم دوباره نظرم عوض شد و گفتم عه این که شبیه آدماس اخلاقشون . هنوزم دارم فکر میکنم که ما آدما با وجود داشتن قدرت تعقل و تکلم کماکان مصریم  در روابطمون بطور غریزی رفتار کنیم!


* من عاشق گربه م :))


  • خاتون

نظرات  (۳۲)

آره دقیقا سریع اسم غریزه رو میذاریم روی هر کاری که دلمون میخواد انجام بدیم..

شعور مرغ عشق و پنگوئن از بعضی آقایون بیشتره :دی

منم عاشق گربه ام :))))
پاسخ:
نگار عزیزم الان کمپین حمایت از مردان ما رو به جرم فمنیست بودن مورد هجمه قرار میدن :دی
+ جمله رو داشتی :))))
  • مرد خاکستری
  • همه چی شیمیاییه مومن. حالا مکانیزم کارکرد غریزه رو نمی دونم ولی فک کنم اون رو هم بشه شیمیایی دونست. یا عصبی نمی دونم. در کل همه چی یا غریزیه، یا هورمونیه یا دیگه بترکونه فطریه!
    پاسخ:
    خب باهات در مورد هورمونا و احساساتی که بالطبعش بوجود میاد موافقم
    خب بعضیا اونقدر از عقل نداشته شون، ضربه خوردن و خودشون میدونن که عقلشون به دردشون نمیخوره، به غریزه اعتماد میکنن :-! 
    تازه این باز خوبه، و این در مورد آنکسه که نداند، و بداند که نداند... و نهایتا با زور و غریزه و.. لنگان خرک خویش به مقصد برساند
    پاسخ:
    دکتر غریزه هم جای خودشو داره ولی بدیش اینه وارد محوطه ای شه که مربوط بهش نمیشه یعنی باید در لول پایین باشه.
    جدیدا بطور ِ جهش یافته هم مشاهده شده! :))
    پاسخ:
    :))) 
    ما آدما خیلی خوبیم !
    یکی از نکات مثبت این پست این بود که من واقعا نمی دونستم سواحل غربی امریکای لاتین شیر دریایی داره :D
    دقیقا درسته ما آدمها اکثرا روابط رو از بعد احساسی دنبال می کنیم و در اکثر موارد هم همه میان احساس و عشق رو در نقطۀ مقابل عقل قرار میدن. ولی واقعا منم فکر می کنم اگر روابط آدما منطقی بشه در مقابل احساسی، خیلی نتایج بهتری حاصل می شه. و خوب مسلما رابطه ای که توش منطق نباشه به سمت همون عکس العملهای غریزی می ره که شما اشاره کردین.
    (اون ما آدمها که گفتم دقیقا منظورم ما آدمها بود و خودم هم جزو این آدمهام... بر خلاف همه کسایی که شعار می دن اصلا خودمو سوا نمیکنم از این دسته)
    +گربه های عکس خیلی ملوسن :D البته من سگ رو به گربه ترجیح می دم اخلاق مهمتره  :))
    پاسخ:
    خب خیلی خوب یه نکته علمی داشت :)))
    احساسات تا وقتی تو مسیر خودشون باشن خیلیم عالین ، سگ دوس ندارم. گربه نازه.
  • مترسک ‌‌
  • البته این دو تا پیشی‌چه (!) توی تصویر یحتمل دارن همو بغل می‌کنن، فایت نمی‌کنن :))
    در مورد آدمیزاد هم... هیچی نگم بهتره، بگذریم :|
    پاسخ:
    دقت کنی دارن میجنگنا ولی بامزه :))))
    وای خدا چه گربه های ملوسی  :)))
    یادم معلم زیستمون میگفت پرنده ها زندگی به نسبت سختی دارن برای همین سیستم تک همسری دارن
    ما ادما فقط قدرت تعقل داریم, ازش استفاده نمیکنم..
    پاسخ:
    خیلی نازن
    خب در مواجه با پرنده ها فک کنم ما آدما زندگی سخت تری داریم ، یکیش اینکه نمیتونیم آزادانه بپریم ;))
  • نفس نقره ای
  • گربه؟ :| واقعا؟
    پاسخ:
    اوهوم ، ناز و خوشگلاشو میگم :)))
    شیرهای ابی انقدر درگیر نر و ماده ی اطرافشون هستن که یک مستند دیده بودم جنگ بین دو نر ! بیچاره بچه شیرها زیر بدن گنده ی این دو وحشی که تابع غریزه می جنیگدن له می شدن و می مردن ...... 
    پاسخ:
    خیلی بد میجنگیدن ، خیلی ناجور 
  • خانوم ِ لبخند:)
  • تو ورژن بعدی انسان، شاید این باگ ها رفع بشه :)))
    ولی به دور از شوخی این جالب نیست که همه جنبه های انسانی داره پیشرفت میکنه اما قسمت مربوط به غرایز همچنان تکامل نیافته مونده. 
    پاسخ:
    امیدوارم :دی
    چرخه ی تکامل معیوب 
    خاتونی دختر مو فرفریه هم تو رو دوس داره :)
    پاسخ:
    مهرا میخوامش ^_^
  • فانتالیزا هویجوریان
  • :)))))))))))))))

    ولی من همچنان عاشق اون نوع عنکبوتم که بعد جفت گیری شوهرش رو میخوره!! :))))))))))))))))))
    پاسخ:
    هویجم چرا اینقدر خشن :دیییی
  • خانوم پاف
  • کرم خاکی خوبه ! 
    بدلایلی :))

    پاسخ:
    آره فقط وول میخوره :))))))))
  • علی رضائیان
  • مرد و زن نداره... هر دو این امکان رو دارن که خیانت کنن... :|
    پاسخ:
    اون قسمت مستند فقط برای توضیح بود ولی من در مورد همه ی انسانها گفتم 


    http://bayanbox.ir/info/2571897389700924454/yalda94-hessehaftom
    یلداتون مبارک :)
    پاسخ:
    مرســـــی ، هدیه ی فوق العاده ایه. واقعا ممنونم. 
    یلدای شما هم مبارک :)
  • شیکسون (^_^)
  • شاید هم کاری میکنیم که قدرت غریزه بر تعقل چیره بشه...گاهی...
    پاسخ:
    شاید...
  • علی رضائیان
  • پس نتیجه میگیریم که توضیحاتت غلطه! و در نتیجه کلا پستت غلطه! :||
    پاسخ:
    اعتراض شما پذیرفته نیست!
    سلام خاتون عزیز هدیه های زیبای ما اماده نیستن
    خیلی مشتاقشونم:)
    پاسخ:
    سلام عزیزم ، از اونجا که قرار بود همه شون باهم تقدیم شه هنوز کامل نشدن. :)
    گربه ام عاشق شماست و شما هم عاشق گربه و عاسقم گربه شماست
    پاسخ:
    عاشق ، گربه ی من نیست  من میشم گربه ش ;)))
    سلام
    بله دیگه؛آدما این قابلیتو دارن که یا از حیوانات بهتر باشن یا بدتر و یا مساویشون! :/
    ؛)
    پاسخ:
    فعلا که با شتاب بالایی به سمت بدتر شدن میریم 
    هوم

    خیلی علمی طور میتونم برات توضیح بدم!

    این ماجرای تک جفتی یا چند جفتی بودن،در واقع این خصلتی هست که خدا بطور فیزیولوژیک در بدن انسان مذکر قرار داده و نه تنها در انسان، بلکه در تمام پستانداران مهره دار وجود داره، اما بعضی از حیوانات هستن که زنهاشون اینطوری هستن نه مردهاشون! به این خصلت که مرد در آن واحد دوست داره با چند تا زن ارتباط جنسی داشته باشه "پُلی گامی" گفته میشه، اما زن انسان بطور فیزیولوژیک اینطور خلق شده که در آن واحد دوست داره با یه مرد ارتباط داشته باشه و بهش میگن "مونو گامی" .
     حالا چرا باید یکی از دوجنس پلی گامیک باشه ؟! در واقع فلسفه این نوع خلقت حفظ بقا و تنوع ژنتیکی و ممانعت از خلوص ژنها در اون گونه جاندار هست،
     برای درک بهتر تنوع ژنتیکی و خلوص ژن یه مثال ساده میزنم ! فرض کن یه زن و یه مرد هردو تالاسمی مینور داشته باشن، این دوتا نمیتونن باهم ازدواج کنن چون به احتمال خیلی زیادی بچشون تالاسمی ماژور میگیره و خیلی مشکلات زیادی نسبت به یه بچه سالم داره ! ولی همین زن و مرد اگه با یه فرد سالم ازدواج کنن یا بچه هاشون سالم میشن یا اینکه تالاسمی مینور میشن که خیلی مشکل حادی نیست! حالا حیوونها که نمیتونن این چیزا رو درک کنن و حساب شده ازدواج کنن، اگه قرار باشه تا آخر عمر فقط با یه نفر زاد و ولد کنن و اگه توشون ژن معیوبی وجود داشته باشه، این ژن معیوب طی نسل های متمادی هی خالص میشه و همه بچه هایی که به دنیا میارن مریض هستن و بعد یه مدت نسلشون منقرض میشه . در نتیجه پلی گامی لازمه ی بقای موجوداته !

    بعد دانشمندا اومدن یه تحقیق خیلی جالبی روی همه ی جانوران انجام دادن و شدت پلی گامیک بودن رو توی هردوجنس از هر گونه ی جانوری بررسی کردن، مثلاً دیدن از بین همه حیوانات اورانگوتان بیشترین شدت پلی گامیک بودن رو داره ینی یه اورانگوتان مرد در آن واحد میتونه با تعداد بسیار زیادی از اورانگوتانهای زن رابطه جنسی برقرار بکنه !

    و در مقابل بعضی پرنده ها بودن که شدیداً مونوگامیک بودن و وقتی بالغ میشدن و جفت گیری میکردن تا آخر عمرشون با همون جفتشون میموندن ! بعد یه رابطه ی خیلی جالبی کشف شد ! دیدن که نسبت "حجم بدن موجود نر به موجود ماده" و نسبت "حجم مغز موجود نر به موجود ماده" با شدت پلی گامیک بودن رابطه مستقیم داره! حالا یعنی چی ؟! ینی هرچی در یک گونه جانوری، نر از ماده گنده تر باشه، موجود نر شدیدتر پلی گامیک میشه . اورانگوتان نر به مرااااتب از اورانگوتان ماده بزرگتره و به همون نسبت پلی گامیک تره اما بعضی پرنده ها نر و ماده هاشون اندازه همدیگه هستن واسه همین هم نر و هم ماده مونوگامیک هستن !

    اونوخ دیدن تو انسان هر دوتای این نسبتها 20% هستش ! ینی حجم بدن و حجم مغز مردا 20% از زنها بزرگتره! بعد اومدن انسان رو با حیوان مقایسه کردن! خلاصه! دیدن از بین همه موجودات یه نوع مرغ دریایی هست که مثل انسان دقیقا هر دو نسبتش برابره 20% هستش! بعد اومدن زندگی این مرغ دریایی رو مورد مطالعه قرار دادن و دیدن این گونه از مرغ دریایی بصورت کلونی زندگی میکنن. مرغ دریایی های نر وقتی بالغ میشن جفت گیری میکنن و با جفتشون میرن توی یک لونه و بچه دار میشن و تا آخر عمر با همون جفتشون میمونن، زنها همیشه تو لونه هستن و از جوجه ها مراقبت میکنن و مردهاشون میرن سمت اقیانوس برای شکار کردن ! امّا امّا امّا !!!! دیدن بعضییییی وقتا که مردا برای شکار از لونه شون میرن بیرون، موقع برگشت اول میرن تو لونه ی یه مرغ دیگه و خانوم مرغه رو مورد عنایت قرار میدن و بعد برمیگردن تو لونه خودشون!!

    به نظرم واقعن یه بخش زیادیش، غریزه اس، ولی اینکه چه مقدار اجازه بدیم این غریزه مانیفست بشه، خب بستگی به شخصیت، جغرافیا و این چیزا داره!
    ولی غریزه رو نمیشه از بین برد. وان تینگ آی هو لرن این مای تایم آن دیس پِلَنِت!
    پاسخ:
    چه جالب ، نازنین  مرسی بابت توضیحاتت. برای اولین باره میشنوم و کاملا مفید و کامل توضیح دادی :)
    میدونی منم منکر غریزه و قدرتش نیستم فقط میگم حالا که انسان جز غریزه توانایی های دیگه هم داره و در جهت تکاملشون داره قدم برمیداره ، چه خوبه که ازشون استفاده کنه ؛ در واقع اصلا منظورم این نبود یه مرد چون یه زن رو انتخاب کرده باید حتما تا آخر عمر باهاش باشه و لا غیر.در مورد شخصیت ، جغرافیا و... کاملا باهات موافقم.
    + اون پرندهه واقعا رفتار آشنایی داره :دیییی
    موفق باشی
    پاسخ:
    مرسی همچنین شما :)
    خاتون جان گلم من باس پست مورد دار بذارم حتما تا شما بیای؟:)
    شوخی میکنم :)) میخوای بیا باهم همسفر شیم ؟ هوم؟:) چمدونم جا داره آآ
    پاسخ:
    عزیزم یه کشش ناخودآگاه ِ :دییی
    قربونت من تازه برگشتم :دیی
  • عم قزی جون ツ
  • اولش اومدم پیگیری هدیه م :دی
    بعد ک این پستو خوندم و تقریبا بعد خودم اولین دختری رو دیدم ک عاشق گربه س بسی ذوقناک شدم
    بعد هم تو کامنمتدونی نگارو یافتم بسی بسی ذوقناک شدم
    خیر از جوونیت ببینی خاتون

    طبق تحقیقت ب عمل امده پیشیا هم عاشق منن! معمولا هر جا برم زودی سر و کله شون پیدا میشه میان کفشامو تمیز میکنن :)))
    پاسخ:
    خیلی ملوسن مخصوصا اون تپلاشون :)))
    خدا رو شکر باعث وصال شدم :دی
    نه من در این حد باهاشون رابطه ی فیزیکی ندارم :دیییییی
  • عم قزی جون ツ
  • تا حالا هر وقت گفتم نمیدونید پیشیا چقد دوس داشتنی هشتن ، با نگاه چپ چپ بقیه مواجه شدم و الان  ازینکه یکی رو یافتم مث خودم ک پیشی رو ملوس میدونه مخصوصا تپلشو در پوشت خودم نمی گنجم

    دانشگاه کارشناسیم پر از گربه بود ، دوستام هم ک طبق استاندارد جهانی از گربه میترسیدن :| ؛  موقع بیرون اومدن از سلف ؛ بعضی وقتا باقی مونده غذامو براشون میبردم و بعضی وقتا نه ، دور هم جمع میشدیم :)))  یکیشون بود سفید ، خیلی ناز بود . خودشو میمالید ب پاهام و کفشامو ، مخصوصا پوتینامو تمیز میکرد ، بیچاره خودش سیاه میشد :)))
    پاسخ:
    پارسال یه بچه گربه رو تو حیاط پیدا کردیم بهش غذا میدادیم و مواظبش بودیم من یه کلاف نخ میبردم حیاط اونم میگرفت بازی میکرد  (دیدی همیشه تو کارتونا نشون میداد گربه ها سر کلاف کاموا رو میگیرن و بازی میکنن ) ، بزرگ که شد غیبش زد ، چن وقت پیش دیدم دوباره برگشته . شبیه گارفیلد شده :)))))))))
    خب قیاس اینجوری که نمیشه کرد :|
    من اما هیچ گربه ای رو اونقدی دوس نداشتم که بخوام داشته باشمش.
    پاسخ:
    در مثل که مناقشه نیس :)))
    ملوسه 
    چطوری؟(:
    پاسخ:
    مرسی ، خوبی تو؟ خیلی وقته نیستی 
    جون خاتون همیشه در صحنه یِ پست های ِ بوقی :))
    پست نمیذاری اخه خاتونی؟ دلمون پوکید..
    پاسخ:
    یه کششِ لامصب :دی
    + یخ زده
    ای بابا عزیزِ من اینهمه ادم نفری "ها" می طلبه ؛ یختو باز کنیم بلا:))
    از چال لپ فدایِ شما")) نزن بابا نزن:))
    پاسخ:
    اگه اینکارو بکنن خیلی خوبه :دییییی
    :***
    به نظرم اینجاست که انسانیت میاد وسط.ادمی که از غریزش استفاده کنه خیلی جاها انسانیتو زیر سوال میبره.
    پاسخ:
    غریزه رو نمیشه جدا از آدم دونست فقط باید مواظبش بود ، بعضی جاها نقششو کمرنگ کرد.
    http://s6.picofile.com/file/8230864092/13T42Ia9520_X260.jpg
    گرمایِ وجودت دمادم شعله ور، یخ زده ی گل
    پاسخ:
    مهرا مهرا مرسی :*****
    خسته س:دی
    شما عزیز دلی :)
    پاسخ:
    فدای شما :*