حس هفتم

خیانت

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۳ ب.ظ
خیانت واژه ای که بیشتر از اونکه حس تنفرمو بیدار کنه منو میترسونه. یجور ضعف مقابلش دارم ، شاید اینم دلیلش این باشه که من یه خیانت دیده ام! کسی که خیانت میبینه دچار حسای متفاوتی میشه ،درسته خیانت اصلا و ابدا توجیه پذیر نیست حتی با وجود کم گذاشتنا و مشکلات ، چون منطقیش اینه که طرفی که داره اذیت میشه مستقیم حرفشو بزنه و از رابطه خارج شه و دست به این حرکت بزدلانه ی زیر آبی رفتن نزنه! اما بازم این حسا سراغ ادم میان ، اینکه ایراد از خود منه که طرف مقابل اینکارو کرده ، اینکه انتخابم اشتباه بوده ، اینکه مورد سو استفاده قرار گرفتم و حس حماقت بهم دست میده و... .  وقتی از هر جهتی نگاه میکنی و حتی خودتو جای طرف مقابل هم میذاری باز به این نتیجه میرسی که پست ترین و رذیلانه ترین کاری که یه آدم میتونه بکنه خیانته ، اونجاس که ایمان میاری اخلاقیات سقوط کرده و توی یه کثافت خونه ی بزرگ زندگی میکنی و با یه عده لاشی همزیستی! دیگه کار از منجی بودن گذشته فقط باید حواست باشه که گوشه لباست بهشون نخوره!
وقتی خیانت نمیکنی قبل از اینکه دلیلش تعهد به دیگری باشه ، تعهد و ارزش قایل شدن برای خودته. وقتیم میتونی بگی من خیانت نکردم که در موقعیتش باشی و ازش رد شی وگرنه همه تو یه اتاق دربسته پاک می مونن! 
ریشه یابی این پدیده خیلی وسیعه ، دلایل  انجامش و حتی پذیرشش ، اینکه ما در کدوم سمت ماجرا باشیم در علم روانشناسی براش یه جوابایی پیدا میشه . 
 متاسفانه  اونچیزی که آزار دهنده س عادی جلوه دادنشه که اینروزا با بسته بندیا و تحلیلای شیک جلو رومون قرار گرفته!
لازمه بگم خیانت انواع مختلفی داره ، من اینجا صرفا خیانت عاطفی - جنسی منظورم بود.
  • خاتون

نظرات  (۱۲)

دقیقا خاتون..خیانت پست ترین کاریه که میشه در یک رابطه کرد...

متنفرم از تمام کسایی که به هر نحوی و به هر دلیلی خیانت میکنن.
پاسخ:
باید خیلی حقیر بود که اینکارو کرد ، اصلا برام قابل فهم نیست.
مشکل اینه که همه می خوان ظاهر گل و بلبل خودشون رو جلو بقیه حفظ کنن اما از درون نمی تونن به همچین چیزی رضایت بدن و نتیجه اش می شه خیانت.
پاسخ:
و به شیوه ی حال بهم زنی اصرار دارن اینکارو کنن!
  • مترسک ‌‌
  • همین خود من که الان می‌بینی هی میگم و می‌خندم، خیانت چنان بلایی سرم آورد که تا 3 سال نتونستم کمر راست کنم، سه سال... یه سال و خورده‌ایه که به زندگی عادیم برگشتم...
    پاسخ:
    اون اعتمادی که از دست میره و باعث میشه تا مدت ها نتونی به کسی و چیزی اعتماد کنی بخش سخت ماجراس ولی خب آدم باید یه جایی خودشو جمع و جور کنه. 
    خوشحالم خوبی :)
    دقیقا ... وقتی یه چیز بد رو ببینی ( حتی خودت تجربه اش نکنی ) چشم ترسیده می شی و همش با خودت می گی نکنه ... نکنه .... نکنه .

    به قول ِ تو هیچ وقتی توجیح قابل قبولی  براش نیس .اگر خیانت هم به ادم شد ؛ ادم نباید در مقابلش خیانت کنه .
    پاسخ:
    آره متاسفانه گاهی طرف خیانت میبینه و بعدش میگه بقیه اینجورن خب منم مثل اونا ، میشه یه چرخه ی معیوب که خیلیای دیگه رو هم درگیر میکنه! ما آدما مثل حلقه های زنجیر بهم وصلیم.

  • مستر نیمــا .
  • بزرگترین دلیل یه خیانت ضعف شخصیتی و خودخواهی بیش از حده افراده
    این که اونقدر ضعیف باشی که یا نتونی تموم کنی یا نتونی دل بکنی

    پاسخ:
    خودخواهی ، ترسو بودن ، زیاده خواه بودن  و عوامل زیاد دیگه که در کنار روشن شدن قضیه هیچ کدوم توجیه مناسبی نیستن.
    خیانت بدترین چیزیه که میتونه تو زندگی یکی رخ بده و بدتر ازون توجیهشه ...
    پاسخ:
    عذر بدتر از گناه دیگه! امیدوارم در بعد وسیعش  کسی تجربه نکنه ، چون خرده ریزاشو همه یجورایی چشیدیم!
  • اثر انگشت
  • ریشه خیانت همون دروغه که از حقارت و ضعف آدمی ناشی میشه.
    پیامد خیلی خیلی بزرگ ِ جبران ناپذیری که میذاره شکاک شدنه.
    که دامن ِ روابط بعدی رو میگیره و اونارم به لجن میکشه.
    اصولنم همه خیانت دیدن.من تا حالا کسی رو ندیدم که اعتراف کنه خیانت کرده و حس و حال واقعی کارشو بگه و حتی دفاع کنه ازش.
    پاسخ:
    آره بی اعتمادی و شکی که تو دلت کاشته شده و ریشه زده ولی اگه جلوشو نگیری کل زندگیتو داغون میکنه. 
    هنوزم هستن آدمایی که خیانت نمیکنن ، نه به دلیل ترس و یا عادت به خوب بودن بلکه بخاطر شعور انسانی که دارن.
    + اتفاقا من دیدم و معتقد بوده کارش خیانت نبوده البته خودش خوب میدونسته چیکار کرده صرفا گول زدن خود یا دیگرانه!
  • فاطیما کیان
  • بدترین حس اینه که اهل خیانت نباشی اونم به هیچ نوع و وجهش ولی خیانت ببینی اونوقته که آدم حس حماقت میکنه ولی حداقل تهش میدونی کارت درسته و به خودت و ذاتت توهین نکردی ...
    پاسخ:
    آره و نمیتونی جلوی این حس رو بگیری حداقل تا مدتی که ماجرا هضم شه !
    راستش خاتون،، پاش بیوفته، اکثرا خیانت میکنن.
    چه مردها ، چه زنها. مردها بیشتر
    البته خودتم گفتى، بحثش طولانى و مفصله.
    من خودم سعى میکنم در شرایطش قرار نگیرم که حالا ببینم چى میشه! که خیانت میکنم یا نه!
    که حالا بیام و به خائن ها فحش بدم.
    هنوز از خودم مطمئن نیستم! دروغ چرا؟
    کسى هم اگه خیانت بکنه بهم هم.... خدا نکنه! :-\ 
    پاسخ:
    نوع بشر راه برای اشتباه کردنش همیشه بازه ، هیچ کس نمیتونه قطعی در مورد خودش نظر بده اما خب یه شناختی از خودش داره و بنابر موقعیتایی که قرار گرفته میتونه ادعا کنه. امیدوارم هرگز نه در موقعیتش قرار بگیری و نه بهت خیانت بشه. 

  • زنانی در باران 2 باران
  • تیتر پستهات عالی ان خاتون جان. مطلبت در رابطه با خیانت بسیار جالب بود برای من بسیار قابل درک بوداز بس که تجربه ش کردم و خیانت دیدم.... 
    پاسخ:
    لطف داری عزیزم
    متاسفم که اینطوره.
    من زمانی که بهم خیانت شد تا الان فقط به این فکر می کنم که چون مشکل جسمی داشتم شاید حق داشت که خیانت کنه شاید دوستم داشت ولی نمی تونست شرایطمو نادیده بگیره و هزارتا شاید دیگه... خیانت ذهن منو برای همیشه نسبت به خودم خراب کرد!
    پاسخ:
    میفهمم چی میگی ولی باور کن گاهی در شرایطی بهت خیانت میشه که از هر زاویه ای نگاه کنی به این نتیجه میرسی که طرف بیمار بوده!
    دقیقا اون چیزی که آزار دهنده اس عادی جلوه دادنشه :( مث گفتن اینکه خب نیازشونه یه نیاز غریزی :|
    پاسخ:
    نیاز رو از راهش میشه برطرف کرد ، میشه کات کرد بعد رفت سراغ رفعش.