حس هفتم

Three Colors

چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۵۲ ب.ظ




تازگیا با سینمای کیشلوفسکی آشنا  شدم ، با دیدن و پایان  هر کدوم از فیلماش به خودم گفتم من تا الان داشتم چیکار میکردم که اینقد دیر دارم اینا رو میبینم. یه حس دیرکرد وار ! دارم. بنابراین بهتون میگم که حتما دیدن آثار این کارگردان بزرگ رو تو اولویت هاتون بذارین و اما فیلماش ؛ مهم ترینش سه گانه ی  ( blue , white , red ) هست . چیزی که من با دیدن این اثر دریافت کردم ،  اون حس پذیرفتن و رها کردن بود که کاراکترای اصلی هر سه فیلم داشتن ، رها کردنی که از جنس بی تفاوتی نیست. روبرو شدن با خود و خیلی اتفاقات دیگه س. تنهایی و اون چالش تصمیم گیری که برای شخصیتای فیلمش به خوبی ترسیم کرده در کنار استفاده ی بجا از رنگ ها و اِلمان هایی که منه ببینده رو به سمت مفهوم و پیام اصلی فیلم سوق میده . مباحث اجتماعی که در لابلای حرکتای شخصیت ها و دیالوگ های کوتاه فیلم دیده میشه.
blue بیشتر از دو تای دیگه منو درگیر خودش کرد و همچنین بازی و میمیک خاص ایرن ژاکوب توی فیلم red.  فیلم بعدی The double life veronique بود که میتونم بگم فوق العاده بود."  فیلمی کوتاه درباره عشق " در ادامه ی لیستِ که قراره ببینم و ده فرمانش.

+ امروز بزرگداشتِ عطار
 

 " و گفت : یا چنان نمای که باشی ( هستی ) ، یا چنان باش که نمایی. "

  ذکر بایزید بسطامی

تذکره الآولیا _ عطار
  • خاتون

فیلم

نظرات  (۱۴)

من از این سه گانه، خاطره خوش و جالبی دارم :-) 
باورت میشه هرسه تاشو توی کانون فیلم توی دانشگاه پخش کردیم؟ :-))  زبون اصلی! سانسور دستی! :-)))
بخاطرش رفتیم کمیته انضباطی :-) 
زندگی دوگانه ورونیکا واقعا خوبه :-) خیلی.
پاسخ:
دکتر دست به اغتشاشت خوبه ، روت حساب کردما :دی
+ عالیه .
:-)))
هستم
پاسخ:
میدونستم :))))))
معرفی فیلم توی وبلاگ ها رو تا حدی دنبال میکنم اما نه هر وبلاگی , سومین وبلاگی هستی که هرچی معرفی کنه سرچ و دانلود میکنم :)
پاسخ:
فاطیما جان ، مرسی عزیزم ، خیلی خوشحال شدم از شنیدن حرفت :**
مطمئنم این سری هم خوشت میاد 
  • ماهی سیاه کوچولو
  • چقدر من هم کیشلوفسکی رو دوست دارم. البته این سه گانه رو هنوز فرصت نکردم ببینم اما یک فیلم کوتاه درباره قتل که بسیار تاثیرگذار و تکان دهنده بود. همینطور یک فیلم کوتاه درمورد عشق با دیالوگهای کم ش اما توی ذهنم موندگار :)
    پاسخ:
    سعی کن حتما ببینی ، خیلی عالیه. یه سه گانه ی فوق العادس
    سفید رو ندیدم. من هم آبی رو بیش تر از قرمز دوست داشتم و بیش تر از فیلم کوتاهی درباره ی عشق.
    تو فیلم آبی اون جایی که پسره تماس می گیره تا بگه گردنبند پیش اونه. میگه کار مهمی داره و ژاکوب بهش میگه "هیچی مهم نیست"
    پاسخ:
    سفید رو هم ببین ، هم اینکه جالبه و هم اینکه یه حلقه س .
    آره دقیقا همون دیالوگ خیلی بود .
    منم تاحالا ندیدم والان حس میکنم چقدر ضرر کردم از ندیدنش..خیلی خوب ازشون گفتی :)
    حتما میبینم..مرسی :))
    پاسخ:
    حالا ببینشون و حس کن که چقد خوبه دیدنشون 

    متاسفانه من با این نوع سینما مشکل دارم و نتونستم  با کیشلوفسکی ارتباط برقرار کنم .. اون زندگی دوگانه ورونیکا که واقعا از بدترین چیزایی بود که دیدم .. البته مساله تفاوت سلیقه هاست و نمیخوام بگم عجیبه که برای دیگران جذاب باشه .
    پاسخ:
    بله همینطوره که میگی ، اختلاف سلیقه :))
  • هولدن کالفیلد
  • این "سینما کیشلوفسکی" که میگی، آدرسش کجاست؟
    پاسخ:
    حالا شما نیت کن ، من خودم آدرسو میدم بهت :))))))
  • اون روی سگ من نوستالژیک ...
  • هی من میخام درس خون بشم هی شما فیلم معرفی کنید:)))))))))
    پاسخ:
    تو اگه درسخون باشی درستو میخونی :دی
  • گمـــــــشده :)
  • فک کنم خیلی زشته من هیچی از شعر و شعرا نمی دونم.
    :|
    پاسخ:
    خب اول اینکه سلیقه ای و دوم اینکه خیلی خوبه آشنا شیم :))
    اهع اهع خب من که درس دارم که»___«
    پاسخ:
    عزیزم چون تویی حالا یه کاریش میکینم :)))))
    وااااااااای من عاشق این مدل داستانام ممنون بابت معرفی وگرنه حالا حالا ها نمیشناختم اینا رو ^_^ یه پیشنهادم من براتون دارم! فیلم room هم همچین داستانی داره، پذیرفتن و رها کردن یه جورایی اگر خواستید اونم ببینید :) البته این تنها نیست شخصیتش و یه مادر و پسر کوچولوشن و ب گمانم فضاش روشن تر اینا باشه ینی هم تاریکه هم روشن ب واسطه جهان بینی پسربچه داستان خصوصا
    پاسخ:
    خواهش میکنم ،پس حتما خوشت میاد :)
    مرسی بابت یادآوریت چن وقته قرار این فیلمو ببینم فراموش میکنم .:)))
    a short story about kill اگه اشتباه نکنم اسمشو و blueشو دیدم.اونقدر نماد داره که یه بار فقط به کیشلوفسکس افتخار کردم یه بار به المان ها فکر کردم و مفهوم فیلم.
    فیلم خانه پدری شاید یه صحنه هاییشو از a short...ودیعه گرفته باشه..ببینید اینو هم اگه دلشو دارید البته.
    a short story....تونست 9سال قانون اعدامو رو تو کشورش منحل کن!!!به این میگن تاثیر گذاری!
    پاسخ:
    ظرافتش فوق العاده س ، جزئیاتی که تک تک ش تو ذهن مخاطب موندگار میشه. 

    white رو ندیدم اما هنوز که هنوزه فلسفه اون سکانس مشابهی که پیرزنه یه شیشه آب/نوشابه رو توو دوتا فیلم  میندازه توو سطل رو نفهمیدم.
    پاسخ:
    خب همین دیگه ، این سه تا فیلم مث یه حلقه ن ، سکانش مشابه چن تایی داره چون هر سه فیلم یجورایی به هم مرتبطن. رد رو اگه دیده باشی مشخصه ارتباطشون.